نماینده مجلس آمریکا خواستار بررسی ممنوعیت سفر به ایران شد

نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا از ایالت اوهایو گفت که کنگره باید موضوع ممنوعیت سفر به ایران را بررسی کند.

«مایک ترنر» نماینده حوزه انتخابیه دهم اوهایو از حزب جمهوریخواه آمریکا در برنامه «فیس دِ نیشن» شبکه سی‌بی‌اس، به مجری برنامه گفت که از توافق دیپلماتیک گسترده‌تر و مذاکرات بین آمریکا و ایران که در نهایت پیشرفت در هسته‌ای ایران را متوقف کند، حمایت خواهد کرد، اما از کنگره می‌خواهد طرح ممنوعیت سفر به ایران را بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دولت ترامپ سه سال پس از انعقاد برجام از آن خارج شد و اکنون مایک ترنر در این برنامه گفت: «اما مفاد قرارداد مهم است، آخرین باری که بازرسی کافی نداشتیم، تحت شرایط حیاتی  قرار گرفتیم که مفاد ما منقضی شده بودند. به نظر می‌رسد که آن‌ها به توافقی غیررسمی و بدون نظارت کنگره توجه دارند، زیرا ما همه شرایط را نمی‌دانیم. من تاکید می‌کنم که قانونگذاران خواهان یک معامله پنهانی با ایران نیستند.»

مجری برنامه از مایک ترنر پرسید که «آیا کنگره باید ممنوعیت سفر به ایران را اجرا کند» و ترنر در پاسخ گفت: «ممنوعیت سفر به ایران باید در دست بررسی باشد. فکر می‌کنم این است-همین است- قطعا باید در نظر گرفته شود. می‌دانم که شما یکی از اعضای خانواده بازداشت‌شدگان را خواهید دید و فکر می‌کنم پیام او به شما فوق‌العاده مهم است: مردم نباید به ایران بروند.»

همچنین مجری از این نماینده جمهوریخواه درباره توافق آزمایشی پرسید و ترنر در پاسخ گفت: «قانونگذاران از دولت می‌خواهند که با پشتکار تلاش کند تا آمریکایی‌ها را به خانه بازگرداند، چه ایران، چه روسیه یا جا‌های دیگر، و قلب ما با آنهاست. اما دولت می‌گوید که این بخشی از یک توافق گسترده‌تر در مورد برنامه غنی‌سازی ایران است و اگر به یک توافق مخفی تبدیل شود، بدیهی است که یک نگرانی بزرگ برای کنگره است.»

کاخ سفید پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد ۵ زندانی دو تابعیتی آمریکایی-ایرانی که در تهران در زندان اوین به سر می‌بردند، به حبس خانگی منتقل شده‌اند. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند تصمیم برای انتقال آمریکایی‌ها به حبس خانگی در هتلی در تهران، بخشی از توافقی است که بین واشنگتن و تهران انجام شده و بر اساس آن، در ازای آزادی زندانیان آمریکایی که در تهران هستند، ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران آزاد خواهد شد. یکی از منابع مطلع در مورد این توافق گفت که روند انتقال وجوه به قطر احتمالا ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‌کشد و دو منبع گفتند که این پول قبل از رسیدن به قطر از طریق سوئیس منتقل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
جالبه ممنوعیت سفر به ایران برای جاسوسی یا تفریح.این آمریکایی ها اگه اقتصاد برتر تو دنیا نبودن مطمئنا خرترین ها تو دنیا بودن.
آخرین اخبار