۱۵۰ هزار نفر از پاکستان و افغانستان برای شرکت در مراسم اربعین وارد ایران می شوند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت دولت عراق در رابطه با اربعین همکاری داشته و ۱۵۰ هزار نفر از اتباع پاکستان و افغانستان برای حضور در مراسم اربعین وارد ایران می شوند.

سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در مورد برگزاری پیاده‌روی اربعین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون با حضور در مراسم اربعین مسائل را رصد کرده و گزارش نظارتی را به کمیسیون ارائه کند.

اسحاقی گفت: طبق توضیحات وزیر بهداشت موکب ها و کادر بهداشتی ساماندهی شده است و برنامه ریزی برای تأمين اورژانس هوایی، واکسیناسیون اتباع خارجی، جانمایی مناسب برای احداث بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار دارد.

اسحاقی همچنین گفت: طبق توضیحات مسئولان وزارت خارجه، دولت عراق در رابطه با اربعین همکاری خوبی داشته و ۱۵۰ هزار نفر از اتباع پاکستان و افغانستان برای حضور در مراسم اربعین به کشور ما وارد می شوند، البته موضوع گرما مسأله حاد و جدی است که باید تدابیر مناسب برای آن اتخاذ شود.

طبق آمارهای اعلام شده سال گذشته ۳۸۴ هزار زائر از کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان از ایران به عراق سفر کرده و به جمع زائران پیاده‌روی اربعین پیوستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.