از توقیف لندکروز ۵۰ میلیارد ریالی تا دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید

مهم‌ترین حوادث ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۴ کیلوگرم حشیش و تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۴ کیلوگرم حشیش و تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز، به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۸۳ کیلوگرم حشیش و ۲۱ کیلوگرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۰۴ کیلوگرم حشیش و تریاک کشف کنند، گفت: در این خصوص راننده و سرنشین قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

لندکروزر ۵۰ میلیارد ریالی قاچاق توقیف شد 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف لندکروزر قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در محور مواصلاتی شیراز - سروستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت‌زنی در محور مواصلاتی شیراز - سروستان به یک سواری لندکروزر که در حال تردد بود مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او تصریح کرد: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد ارقام شماره موتور و شاسی خودرو دستکوب و لیبل حاوی مشخصات فنی در چارچوب درِ سمت راننده جعلی و پرچ پلاکت بدنه زیر شیشه غیرفابریک و بدون اصالت بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

عملیات مشترک پلیس لامرد و بوشهر و کشف ۱۱۶ کیلو تریاک 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پژو و کشف ۱۱۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر لامرد و استان بوشهر خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو پارس در محور لامرد در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لامرد پس از هماهنگی با مرجع قضایی به این محور اعزام و با ایجاد تور ایست و بازرسی موفق شدند، سواری پژو حامل تریاک را شناسایی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۱۱۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار ملک‌زاده با اشاره اینکه در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری عامل کلاهبرداری ۶ میلیاردی با وعده فروش میوه 

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری فردی خبر داد که با وعده فروش میوه، ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت‌های تبلیغاتی او را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد شاکی در سایتی تبلیغاتی و در یک آگهی مقدار قابل توجهی میوه زردآلو مربوط به باغ خود را برای فروش به شهروندان معرفی و در این خصوص فردی ناشناس به او مراجعه کرده و به بهانه فروش میوه در خارج از کشور، از شاکی می‌خواهد تا حدود ۱۳ تن میوه جهت فروش به یکی از کشور‌ها به او تحویل دهد و سود آن را تقسیم کند.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: پس از اینکه شاکی میوه‌ها را به او تحویل می‌دهد، فرد ناشناس دیگر به تماس‌هایش پاسخگو نبوده و هیچ وجه و یا سودی برای این شهروند واریز نمی‌کند.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ مسعودی افزود: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات فنی خود را آغاز و با بررسی‌های تخصصی سرانجام متهم را در استان کرج شناسایی و با گرفتن نیابت قضائی و همکاری با پلیس آگاهی نظرآباد کرج، او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۶ میلیاردی (ارزش میوه‌ها) اقرار کرد، گفت: این فرد تحویل مرجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد.

او گفت: اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس و سودجو می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای فروش سریع کالای مورد نظر باشد و به شهروندان توصیه می‌کنیم خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری و به افراد مورد اعتماد در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: اگر قصد خرید اینترنتی دارید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورده و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اید، از پرداخت وجه خودداری کنید.

کشف بیش از ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در جهت اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی یک عملیات ضربتی ۱۱ دستگاه خودرو سبک حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۱۶ هزار و ۱۴۴ ثوب انواع پوشاک، ۲ هزار و ۸۰۰ عدد کلاه زمستانه، یک هزار و ۵۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی، یک هزار و ۵۰۰ عدد هدفون، ۶۵۰ عدد انواع چتر، ۶۵۰ جفت انواع دستکش، ۷۹ عدد کوله پشتی، ۲۱ عدد زودپز، ۴۰ عدد ظروف تفلون، ۱۲ دستگاه اسپیلت، ۱۶ دستگاه سرخ کن، یک دستگاه ال‌ای دی و ۲ دستگاه یخچال و لباسشویی خارجی قاچاق که بدون مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ارزش محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۵ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

دستگیری سارق با ۴ فقره سرقت در کوار 

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق درون خودرو با اعتراف به ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای داخل خودرو را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری ۵ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۵ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس به محض دریافت گزارش یک فقره نزاع دسته جمعی در سطح حوزه استحفاظی، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور به موقع پلیس در محل مشخص شد افرادی به دلیل آبیاری زمین‌‎‌های کشاورزی با چوب و سنگ با یکدیگر درگیر شده اند که هر ۵ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهار کرد: پلیس برای ایجاد امنیت اجتماعی، با تمام توان خود به صورت شبانه روزی پای کار است.

عاقبت متهم

موتورسیکلت قاچاق در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان موفق به توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: ماموران یگان امداد شیراز هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های این شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت توقیفی بدون هرگونه مجوز قانونی بود، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی استان شد.

سرهنگ شجاعی، ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز از جمله مکان‌های دپو کالای قاچاق، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام سرکشی از پارکینگ‌ها به ۱۰ دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک با شماره موتور مخدوش مشکوک شدند.

او بیان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که این موتورسیکلت‌ها مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز، زرقان، فیروزآباد، پاسارگاد و جهرم را دارد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارقان در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار