تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل

نماینده دادگستری اردبیل در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک گفت: نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل تشدید می‌شود.

جواد مینوئی گفت: بیشترین تخلفاتی که در این واحد‌ها به چشم می‌خورد، پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه ها، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمب خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک و ... می‌باشد بر اساس قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی واحد‌هایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او افزود: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود بویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه؛ از اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری می‌باشد لذا ضروریست که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاه‌های مرتبط مهیا سازد. به گونه‌ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره‌ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

نماینده دادگستری اردبیل تأکید کرد: مشاورین املاک بویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و بطور هوشمندانه باید رعایت نمایند و افرادیکه متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار