عذرخواهی وزیرخارجه دانمارک از هتک حرمت قرآن کریم

وزیر خارجه دانمارک در تماس تلفنی با همتای الجزایری خود هتک حرمت به قرآن را زشت خوانده و از آن عذرخواهی کرد.

در پی حوادث قرآن سوزی اخیر وزیر خارجه دانمارک از همتای الجزایری خود عذرخواهی کرد و متعهد شد این اقدامات زشت از طریق یک قانون جدید که در حال آماده شدن است پایان یابند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت:لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در تماس با احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر ضمن اظهار تاسف و عذرخواهی به علت موج قرآن سوزی مقابل سفارتخانه‌های کشور‌های اسلامی از جمله سفارت الجزایر در کپنهاگ، این اقدامات را غیرقابل قبول توصیف و تاکید کرد اقداماتی از این قبیل کاملا با اصول تعامل و تسامح موجود در جامعه دانمارک تعارض دارد.

وی به همتای الجزایری خود اعلام کرد دولت کپنهاگ در حال وضع قانونی با هدف پایان دادن به این اقدامات زشت است و پیش نویس این قانون طی چهار هفته به پارلمان ارائه خواهد شد.

چند هفته قبل نیز وزیر خارجه سوئد در تماس با عطاف تاسف و مخالفت دولت سوئد را بابت قرآن سوزی به وزیر خارجه الجزایر ابلاغ کرده بود. او نیز مانند همتای دانمارکی از ایجاد محدودیت‌های قانونی برای این گونه اقدامات خبر داده بود. احمد عطاف نیز خاطرنشان شد متن پیامی که به نمایندگی دیپلماتیک سوئد در الجزایر ابلاغ کرده است شامل اعتراض رسمی کشورش و محکوم کردن این اقدامات غیراخلاقی و به دور از تمدن بوده است که تحریک احساسات مسلمانان را در سراسر جهان باعث شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اینهاجماعتی‌وحشی‌‌وپلیدهستندکه‌متاسفانه‌بعضی‌هافکرمیکننداروپامهدتمدنه‌‌اینهابیشترشون‌به‌دورازانسانیت‌زندگی‌میکننداینهامجوزمیدندبعدعذرخواهی‌میکنندبعددوباره‌مجوزمیدندکشورهای‌مسلمان‌نبایدگول‌این‌‌پلیدهاروبخورند‌تحریم‌هاروبایدشدیدکنند‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
دروغ میگن مثل...گ!!!!! مجوز دادن چیه؟!! عذرخواهی کردن چیه؟!!!! جنایت عملی با عذرخواهی شفاهی زبانی!!!!!! چقدر تناسب داره؟!!!! راست میگین اولا مجوز ندین، ثانیا دستگیر و یا تحویل بدین یا محاکمه کنین و مجازات!!!
تصور کنید راجع به هلوکاست یه نفر وایساده بود و با اسناد متقن موجود یه سخنرانی ۱۰ دقیقه ای کرده بود و فقط عده ای همونجا گوش داده بودند و هیچ انتشار رسانه ای صوتی و تصویری و مجازی هم نداشت، چه اتفاقی می افتاد؟!!! از سازمان های به اصطلاح بین المللی تا کشورها و مقامات سیاسی و غیرسیاسی و....
خدا لعنتتون کنه ایادی شیطان...
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
از یک سو مجوز می دهند و از سوی دیگر عذرخواهی می کنند. تا ریشه ای حل نشود این روباه صفتان همه کاری را به مرور انجام خواهند داد
آخرین اخبار