لاپید: دولت نتانیاهو کاملا شکست خورده است

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تایید کرد کابینه نتانیاهو تنها ۷ ماه پس از تشکیل، شکست خورده است.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جناح مخالفان دولت ائتلافی و افراطی بنیامین نتانیاهو با اشاره به اینکه کابینه فعلی با نخست وزیری نتانیاهو کاملا شکست خورده است، گفت: انتظار دارد دولت جدید اسرائیل در سال آینده (۲۰۲۴) تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یائیر لاپید طی سخنانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اظهار داشت: ما در اسرائیل چنین دولت شکست خورده‌ای نداشتیم، اما جای خوشبینی است، چون شکست دولت فعلی آنقدر آشکار و کامل است که می‌توان به سال آینده واقعا امیدوار بود و اینکه شاهد تشکیل دولت جدیدی در سال ۲۰۲۴ باشیم.

وی با بیان اینکه کابینه فعلی صرفا در مدت ۷ ماه دست به اقدامی زد، با شکست روبرو شده است، خاطر نشان کرد: این یک شکست سیستماتیک و عملکردی در همه عرصه هاست و همه شواهد اقتصادی، سیاسی و امنیتی در اسرائیل، باعث شده تا من به این نتیجه (شکست دولت) برسم.

وی افزود: نیرو‌های امنیتی اسرائیل کنترل «تروریسم یهودیان افراطی» را از دست داده اند و تروریست‌ها (صهیونیست‌های افراطی) مستقردر تپه‌ها، روستا‌های فلسطینی را به آتش می‌کشند و از حمایت دولت برخوردارند. اشاره وی به حملات شهرک نشیان صهیونیست به روستای فلسطینی در کرانه باختری رود اردن است.

لاپید در ادامه گفت: از بدو تاسیس دولت نتانیاهو، سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فناوری پیشرفته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است، و این وضعیت حتی اگر متخصص فناوری پیشرفته نباشید، بر شما تأثیر می‌گذارد. شکست اقتصادی آنی است، تورم ونرخ بهره در حال افزایش است و وام مسکن ده‌ها درصد جهش کرده است. 

لاپید با اشاره به تحریم بین المللی علیه بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژيم صهیونیستی، گفت: وزیر دارایی در آمریکا حضور داشت، اما هیچکس حاضر نشد با او ملاقات کند، اسموتریچ همچنین در اروپا بود، اما هیچکس حاضر نشد او را ببیند. لاپید در بخش دیگری سخنانش به ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی این رژیم اشاره و اعلام کرد: کامل مشخص شده است که اونمی تواند گروهی از افراط گرایان را که تا همین اواخر هدف سرویس امنیتی شاباک اسرائیل بودند، کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار