پیگیری مشکلات بیمه ملوانان و صیادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برطرف نشدن مشکلات بیمه ملوانان و صیادان از پیگیری های مستمر در این زمینه خبر داد.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اشاره قانون بودجه در بند خ تبصره ۱۱ به بیمه ملوانان و صیادان، مشکل بیمه این افراد هنور برطرف نشده است.

به گفته او این در حالی است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع تعیین شد و چهار استان جنوبی از اجرای آن بهره مند می‌شدند.

این مسئول از پیگیری‌های مستمر نمایندگان آبادان و بوشهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه و برگزاری نشسای با حضور نمایندگان شیلات بنادر و کشتیرانی وزارت تعاون و نهاد‌های مرتبط دیگر در معاونت نظارت مجلس برای حل مشکل موجود خبر داد و گفت: از کمیسیون اجتماعی و دستگاه‌های ذی ربط خواسته شد که تدابیر لازم برای رفع مشکل بیمه صیادان و ملوانان اندیشیده شود.

آقای مولوی گفت:  در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع و رفع موانع اجرایی این مصوبه قانون بودجه شده ام چرا که باید موضوعی که با معیشت و سلامت قشر زحمت کش و پرتلاش ملوانان و صیادان است دچار تاخیر شود.

چهار استان جنوبی ایران دارای بیش از ۶۴ هزار نفر صیاد و ملوان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.