روسیه تحویل قطعات یدکی به کشورهای غیردوست را متوقف می‌کند

روسیه تصمیم گرفته تا به دلیل تحویل سلاح به اوکراین، به بلغارستان قطعات یدکی ندهد.

روسیه تأمین قطعات یدکی تجهیزات نظامی به بلغارستان را به دلیل آن‌که این کشور به اوکراین سلاح ارسال کرده، متوقف می‌کند.

به گزارش وبگاه نوینیت، روسیه به طور خاص فروش قطعات یدکی مربوط به Mi-۱۷ ساخت شوروی را متوقف خواهد کرد که ارتش بلغارستان از آن استفاده می‌کند.  

«دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه، در نشست «ارتش-۲۰۲۳» با اعلام این تصمیم، گفت: «چنین اقداماتی در واکنش به انتقال تجهیزات به اوکراین انجام می‌شود و به عنوان مثال، مجوز تعدادی از شرکت‌های مستقر در بلغارستان و جمهوری چک برای تعمیر هلی‌کوپتر‌های Mi لغو شده است. تأمین قطعات یدکی و اجزای هواپیما و سایر تجهیزات ساخت روسیه/شوروی واقع در کشور‌های غیردوست نیز به حالت تعلیق درآمده است.»

شوگایف در ادامه گفت: «ما از نزدیک بر انتقال تولیدات نظامی به کشور‌های ثالث نظارت می‌کنیم و ارائه چنین خدماتی مشروط به ارائه گواهی کاربر نهایی به دست خریدار خواهد بود. براساس این سند، واردکننده متعهد می‌شود که محصولات دریافتی را بدون رضایت رسمی طرف روسی به کشور‌های ثالث منتقل نکند. تسلیحات روسی به طور غیرقانونی دوباره به اوکراین صادر شده و اغلب به بازار سیاه ختم می‌شود.»

پیش از این سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه، اسلواکی را به نقض فاحش تعهدات بین‌المللی در زمینه صادرات مجدد تسلیحات ساخت روسیه و به طور خاص انتقال هواپیما‌های میگ-۲۹ به اوکراین متهم کرده بود. «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان، نیز از انتقال این هواپیما‌ها به کی‌یف خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار