کشف لاشه یک قلاده پلنگ در حاشیه جاده شهرستان دنا

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد از کشف لاشه پلنگی در میان انبوهی از زباله و نخاله های ساختمانی خبر داد و گفت: کالبد شکافی برای یافتن علت مرگ در دستور کار است.

جاودان خرد افزود:گزارش های مردمی مبنی بر  پیدا شدن  لاشه ای  زیر پل جاده ارتباطی حدفاصل روستا‌های دشت رز و بن زد شهرستان دنا، به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست استان رسید.
 
وی یادآور شد: بلافاصله از یگان حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شده و متاسفانه لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ در میان زباله‌ها کشف شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای اعلام علت دقیق مرگ نیاز به کالبد شکافی توسط دامپزشک داریم، و علت مرگ بعد از انجام مراحل کالبد شکافی و نظر قطعی دامپزشک از طریق روابط عمومی محیط زیست استان اطلاع رسانی خواهد شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد لاشه از جایی دیگر به این مکان منتقل شده باشد، یگان حفاظت محیط زیست به صورت محسوس و نامحسوس تحقیقات خود را در مورد علل و عوامل احتمالی تلف شدن پلنگ شروع  نموده و از مردم طبیعت دوست استان تقاضامندیم، چنانچه اطلاعاتی در این خصوص دارند که می‌تواند کمکی به ما کند با تماس به سامانه رایگان ۱۵۴۰ و با اطمینان از امانتداری ارائه گزارش دهند.
 
روستای دشت رز  با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر  با فاصله ۶۵ کیلومتری از مرکز استان، به طور کامل در محدوده منطقه حفاظت شده دنا قراردارد و جزء روستا‌های چسپیده به کوه دنا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.