تابستان داغ و بوی بد رودخانه‌های رشت

هوای بسیار گرم با درجه بالای رطوبت این روز‌ها در رشت، بوی تعفن در مسیر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را چند برابر کرده است.

آلودگی زیست محیطی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود در رشت، موضوع تازه‌ای نیست بلکه هوای بسیار گرم و شرجی این شهر در روز‌های پایانی دومین ماه تابستان ۱۴۰۲، بوی بد و نامطبوع ناشی از ورود فاضلاب شهری و پایین آمدن سطح آب این رودخانه‌ها را بیشتر و محسوس‌تر و برای مردم، گردشگران و به خصوص ساکنان محلات اطراف آنها غیر قابل تحمل کرده است.

علاوه بر آن، رنگ آب رودخانه‌های رشت از حالت طبیعی خارج شده و به رنگ تیره در آمده است.

عوامل مختلفی این ۲ رودخانه را در زمره آلوده‌ترین رودخانه‌ها قرار داده است که رها کردن و انباشت زباله در کنار رودخانه‌های رشت، ورود شیرابه‌های ناشی از زباله، فاضلاب بیمارستانی، صنعتی و شهری از مهمترین این عوامل محسوب می‌شوند.

رود‌هایی که در سالیان گذشته، شنا و ماهیگیری در آنها از تفریحات مردم بومی این مناطق بوده است، اما اکنون به دلیل آلودگی‌ها و بوی بد حتی نمی‌توان از کنار این رود‌ها عبور کرد.

تابستان داغ و بوی بد رودخانه‌های رشت


بیشتر بخوانید


تابستان داغ و بوی بد رودخانه‌های رشت

رود‌های «زرجوب» و «گوهررود» از کوه‌های جنوبی رشت سرچشمه می‌گیرند و تا تالاب انزلی پیش می‌روند.

تابستان داغ و بوی بد رودخانه‌های رشت

آلایندگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود رشت امروز از مرز هشدار عبور کرده است، به گونه‌ای که این رودخانه‌ها به آلوده‌ترین رود‌های کشور شهرت یافته‌اند و این مسئله رونق، توسعه پایدار این شهر، سلامت و بهداشت شهروندان و گردشگران را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

تابستان داغ و بوی بد رودخانه‌های رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.