نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

باید امتداد اجتماعی و نهضت امام حسین (ع) را تقویت کنیم

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید امتداد اجتماعی و نهضت امام حسین (ع) را تقویت کنیم و مردم به ویژه نسل جوان را با فرهنگ، درس‌ها، عبرت‌ها و ارزش‌های عاشورا آشنا کنیم تا این ارزش‌ها در جامعه اسلامی تحقق یابد.

آیت‌الله محامی مصطفی محامی در سفر به سراوان با شرکت در همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت عنوان کرد: امام حسین (ع) با تدبیر و تقدیر الهی تابلویی از تقابل جبهه حق و باطل ترسیم کرد و در این جبهه نمونه‌ها و الگو‌هایی از طیف‌های مختلف قرار داد تا برای همه آزادی‌خواهان الگو باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید فرهنگ عاشورایی، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را در سطح جامعه آورده و امتداد اجتماعی امام حسین (ع) را تقویت کنیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تمدن نوین اسلامی به بیان تاثیر عاشورا در تمدن سازی پرداخت و افزود: تمدن دارای مولفه‌های مختلفی از جمله آرمان، اهداف، ارزش‌ها، فرهنگ‌ها، شخصیت‌ها و آثار هست که مکتب امام حسین (ع) یک مکتب جامع و دارای همه این مولفه‌هاست و نهضت عاشورا خلاصه و چکیده اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: یکی از نویسندگان بزرگ در خلاصه کتابش و در رابطه با تاریخ عاشورا این‌گونه تعبیر کرده بود" بنایی که پیامبر با رسالتش آن را بنا کرد امام حسین (ع) با نهضتش آن را حفظ نمود" و نهضت امام حسین (ع) چکیده و تبلور معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) یک شخصیت بی نظیر از حیث حسَب و نسَب و از حیث علم، فضیلت و کمالات بود و در روز عاشورا نیز اشاره کرد که آیا شما اکنون پسر دختر پیامبری غیر از من بر روی کره زمین می‌شناسید؟

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اهداف امام حسین (ع) امربه معروف و نهی از منکر، اصلاح امت و احیای سنت پیامبر بود و این‌ها مورد اتفاق تمامی فرق اسلامی است.

وی گفت: ارزش‌های دینی، ایمانی و اخلاقی از جمله ایمان، توکل، جانفشانی، اخلاقی‌مداری، ایثار و بسیاری از ارزش‌های دیگر نیز در جای جای حرکت عاشورا تبلور پیدا کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: امام حسین (ع) جامعه اسلامی را از فساد حفظ کرد که دلدادگان حضرت با حرکت‌هایی نهضت‌های خودشان را از همان روز‌های آغازین بعد از عاشورا شروع کردند و مشاهده می‌کنیم که با گذشت هر روز ندای حسین (ع) بلندتر و علم و پرچم ایشان بر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار