تشریح اقدامات ستاد اربعین استان تهران توسط معاون استاندار

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: ساعت کار ادارات صدور گذرنامه مرکزی و شهری و دفتر خدمات انتظامی تا ساعت ۱۹ افزایش یافته است.

 

 محسن نایبی با اشاره به اقدامات ستاد اربعین حسینی استان اظهار داشت: در راستای برگزاری مطلوب مراسم اربعین تاکنون ۱۳ جلسه ستاد اربعین حسینی با ۱۵۷ بند مصوب برگزار شده، همچنین بیش از ۸۰ جلسه، بازدید و نشست توسط دبیرخانه ستاد، کمیته‌ها و فرمانداران به منظور تسریع خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر از استان تهران در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، همچنین بیش از ۲۵۰ هزار جلد گذرنامه در استان صادر شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران عنوان کرد: بیش از ۶ هزار جلد گذرنامه زیارتی به صورت حضوری صادر شده که در محرم و صفر قابلیت استفاده دارد و اگر زائری قصد داشت بعد ماه صفر به کشور بازگردد تنها تا آخر ماه ربیع الاول فرصت دارد.

 نایبی سپس گفت: خدمات اسکان و تغذیه توسط ستاد اربعین استان از ۲۷ مرداد تا ۱۶ شهریور در نجف اشرف صورت می‌گیرد که در این راستا تعهد استان به طور متوسط  خدمت رسانی به ۵۰ تا ۷۰ هزار زائر می باشد.

 وی عنوان کرد: ارائه خدمات ستاد اربعین استان تهران در حرم امیرالمومنین(ع)، صحن حضرت زهرا(س)، ثوره العشرین و پارکینگ طبقاتی می‌باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران خاطرنشان کرد: ساعت کار ادارات صدور گذرنامه مرکزی و شهری و دفتر خدمات انتظامی به منظور ارائه خدمات مضاعف تا ساعت ۱۹ افزایش یافته است، همچنین ۱۲ مرکز درمانی با حضور حدود ۸۵۰ نفر کادر بهداشتی و درمانی در نجف اشرف توسط هلال احمر در نظر گرفته شده است.

نایبی تاکید کرد: عزیمت زائران اتباع خارجی از مرز چذابه و شلمچه می‌باشد و زائرین اتباع از تردد در سایر مرزها خودداری کنند.

وی در مورد مراسم جاماندگان حسینی عنوان کرد: حدود ۱۷۵۰ موکب در مراسم اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اعلام آمادگی کردند، هچنین منشور اجرایی موکب‌داران و ایستگاه‌های صلواتی توسط کمیته امنیتی و انتظامی تهیه و به مواکب برای برگزاری مراسم جاماندگان حسینی ابلاغ شده است.

برچسب ها: استاندار ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
با اعتبارات دولتی و از بیت المال اشکال شرعی ندارد؟ از علما استفتا کرده اید.....
آخرین اخبار