ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود ۱۰ هزار تن گندم از طریق حمل‌ونقل ریلی به استان خبر داد.

 محمدرضا سرگزی   با اعلام حمل ریلی ۱۰ هزار تن گندم از استان مرکزی (اراک) به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: حمل‌ونقل ریلی در مقایسه با حمل‌ونقل جاده‌ای مزایای بسیاری از جمله صرفه‌جویی هزینهٔ حمل، کاهش آلودگی زیستی، ایمنی حمل و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی دارد.
 
وی افزود: هر واگن ۵۶ تن گندم ظرفیت حمل دارد؛ یعنی برابر با ظرفیت ۲ الی ۳ تریلی حامل گندم که از طریق جاده تأمین شود.
 
مدیرکل غله استان با بیان اینکه از طریق خطوط ریلی سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم می‌توانیم وارد استان سیستان و بلوچستان شود، تصریح کرد: استفاده از قطار برای حمل گندم به استان علاوه بر کاهش سوخت سالانه و کاهش هزینه جابه‌جایی، از تردد ۲۰ هزار کامیون برای حمل این مقدار گندم در سطح جاده‌ها جلوگیری می‌کند.
 
وی ادامه داد: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از سه مسیر جاده‌ای، ریلی و دریا وارد استان می‌شود كه باتوجه‌به شرایط اقتصادی كشور و افزایش هزینه‌های جاده‌ای كه بخش عظیمی از گندم نیز از طریق جاده منتقل می‌شود، به خطوط ریلی توجه ویژه‌ای صورت‌گرفته و باتوجه‌به امكانات و پتانسیل موجود در این استان باید بیشترین استفاده را از خطوط ریلی انجام دهیم.
 
سرگزی اذعان كرد: یكی از كارهای مثبت در زمینه تأمین گندم استان می‌توان استفاده نمود از ریل است.
 
وی گفت: گندم‌های ورودی از مبادی استان‌های دیگر جهت حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بخصوص گندم در استان است.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تأمین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخلی استان، سایر استان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا ضمن اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تأمین آرد خبازان و صنایع وابسته استان ایجاد نشود‌.‌‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار