رییس کمیسیون امنیت ملی:

جبهه مقاومت آماده هر گونه مقابله با رژیم صهیونیستی است

جلال زاده گفت: بنا به گفته مقامات دو کشور سوریه و لبنان اگر حمایت ایران نبود، امروز داعشی‌های تروریست در منطقه حاکم بودند.

وحید جلال زاده در تشریح جزئیات سفر هیات پارلمانی کشورمان به سوریه و لبنان گفت: این سفر در آستانه سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه انجام شد، در این سفر به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مدت چهار روز در سوریه و لبنان حضور داشتیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس ملاقات و دیدار‌هایی با مقامات ارشد دو کشور اعم از نخست وزیر سوریه، وزیر خارجه و روسای مجلس سوریه و لبنان، گروه‌های فلسطینی، جامعه ایرانی مقیم دو کشور انجام شد و تحولات منطقه و همچنین آخرین اقدامات گروه‌های تروریستی و اشغالگران بیگانه در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره موضع گیری مبتنی بر عدم پذیرش حضور کشور بیگانه در سوریه داشته و این موضوع به طور علنی اعلام شده لذا در ملاقات‌هایی که صورت گرفت این امر مجددا مورد تاکید قرار گرفت؛ به عبارتی ایران از جبهه مقاومت و هر گروهی که بخواهد در مقابل رژیم صهیونیستی علم مقاومت را بردارد، حمایت خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین هیات پارلمانی ایران در روستای مارون الراس در جنوب لبنان که در نقطه صفر مرزی با سرزمین‌های اشغالی همسایه قرار دارد حضور یافت و پیام حمایت ایران را به برادران خود در سرزمین‌های فلسطین اعلام کرد.

جلال زاده تصریح کرد: باید اذعان کرد استقبال گروه‌های فلسطینی از هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ستودنی بود و آن‌ها در همه ملاقات‌ها اذعان داشتند اگر حمایت ایران نبود، قطعا امروز داعشی‌های تروریست در منطقه حاکم بودند و به جنایت‌های خود ادامه می‌دادند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه تصریح کرد: دیدار با سید مقاومت، سید حسن نصرالله طی مدت سه ساعت از دیگر دیدار‌های مهم بود که در آن وضعیت منطقه و جبهه مقاومت مورد بررسی قرار گرفت؛ در این دیدار یکی از اعضای هیات پارلمانی، سوالی را در خصوص فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه رژیم غاصب اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نابود خواهد شد را مطرح کرد که منجر به تحلیل دبیر کل حزب الله لبنان از وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی شد و مطابق گفتگو‌ها به نظر می‌رسد این مهم زودتر از پیش بینی مدنظر رقم خواهد خورد؛ جبهه مقاومت آماده هر گونه مقابله با رژیم صهیونیستی است و حمایت‌های جمهوری اسلامی از این جبهه همانند گذشته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
دم ایران وایرانی گرم معرفت ایران عشق است
آخرین اخبار