اعزام بالگرد برای خاموش کردن آتش ارتفاعات نیلکوه گالیکش

فرمانده یگان منابع طبیعی گلستان از اعزام بالگرد به منطقه آتش سوزی در ارتفاعات نیلکوه گالیکش برای اطفا حریق خبر داد.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد گفت: گستره این حریق حدود یک و نیم هکتار و در چند نقطه است که اطفای آن به کندی پیش می‌رود، اما نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی موجود در محل آتش را کاملا تحت کنترل دارند.

او ادامه داد: آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی ارتفاعات نیلکوه گالیکش که از روز سه شنبه به وقوع پیوسته بود و در حال حاضر با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی و سایر عوامل در حال مهار است.

او افزود: متاسفانه به دلیل شرایط جغرافیایی و صعب العبور بودن منطقه حریق در ارتفاعات نیلکوه، فرآیند اطفای حریق با کندی پیش می‌رود منتها با تلاش نیرو‌های عملیاتی و کمک‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها تلاش برای مهار و اطفای کامل حریق ادامه دارد.

فرمانده یگان منابع طبیعی گلستان افزود: نیرو‌های اداره منابع طبیعی شهرستان به قید فوریت به محل حریق اعزام و مشغول اطفای حریق شدند و با تلاش مستمر نیرو‌ها به دفعات آتش مهار شد، ولی به دلیل وزش باد گرم در منطقه و صعب العبور بودن مسیر و موقعیت صخره‌ای محل آتش‌سوزی، مجدداً منطقه دچار حریق سطحی شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش هم گفت: نیرو‌های اداره منابع طبیعی از دیروز و دیشب تاکنون در محل آتش‌سوزی استقرار دارند و با شرایط کنونی مشغول عملیات اطفای حریق هستند.

ممشلی گفت: آتش‌سوزی مذکور از نوع سطحی و پوشش گیاهی علفزار، تمشک و تلوزار می‌باشد که عملیات اطفای حریق به دلیل وزش باد گرم و صخره‌ای و پرتگاهی بودن منطقه و همچنین به دلیل وجود پوشش گیاهی علفزار نیرو‌ها را در شرایط سخت و بحرانی قرار داده است، با این اوصاف نیرو‌ها کماکان مشغول عملیات اطفای حریق هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
چه طبیعت بکر و زیبایی رو نابود کردید
این شهر باشد و این شهریار زین ویرانی ها چند هزار