کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه کار و تولید سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای ایمنی و بهداشت کار جامعه کار و تولید در این استان بعنوان اولویت هدف‌گذاری شده است.

 خلیل‌احمد سلامی در جلسه با حجت الاسلام نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار کرد: ماموریت ذاتی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهبود شرایط کسب و کار، حفظ و صیانت از اشتغال و نیروی کار و حسن اجرای قوانین و مقررات قانون کار و تأمین اجتماعی در محیط‌های کاری است.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های مختلف نظیر بازرسی از واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و کارگاه‌های ساختمانی و برخورد با اشغال اتباع خارجی غیر مجاز، با دستگاه‌های وظیفه مدار همکاری مشترک دارد و رفع چالش‌ها و مشکلات جامعه کار و تولید را پیگیری می‌کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با قدردانی از همکاری و تعامل مستمر مجموعه دستگاه قضایی بخصوص معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، تداوم این همکاری‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تبعات ناشی از آن در جامعه کار و تولید استان مهم و ضروری بیان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه بر نقش پر اهمیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: بیکاری به عنوان معضلی اجتماعی زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری‌ها، انحرافات اجتماعی و جرایم است و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و کاستن از میزان فقر و افزایش رفاه اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب پذیر در یک جامعه می‌تواند گام‌هایی مؤثر در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی محسوب شود.

حجت الاسلام غلامرضا نجفی اظهار کرد: می‌بایست با اجرای برنامه‌های مفید متناسب با نیاز جامعه کارگری و افزایش آگاهی، آموزش و تسهیل فعالیت‌های مهارت آموزی و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری، در صدد احصای چالش‌ها و مشکلات جامعه هدف و رفع ریشه‌ای آن بر آمد.

وی تسلط به قانون و اجرای دقیق آن را برای مسئولان لازم و ضروری دانست و گفت: یکی از پیامد‌های اجرای دقیق قانون در کارها، کاهش مشکلات جامعه و حذف بستر نارضایتی میان اقشار مختلف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: سامانه جامع ارتباطات مردمی «سجام» این معاونت می‌تواند بازوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی و پیگیری هرچه سریعتر مشکلات و چالش‌ها باشد.

حجت الاسلام نجفی هم‌چنین تاکید کرد: هر کس با هر مسئولیتی باید فرصت خدمت به مردم را قدر بداند و در راه جلب رضایتمندی خداوند و بندگان خدا تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار