شورای امنیت «بحران انسانی» در قره‌باغ را تایید کرد

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید برقراری نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص منطقه قره‌باغ سه دستاورد اساسی داشته است.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی در خصوص نتایج نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل گفت یکی از دستاور‌های این نشست آن بود که «مسدود شدن» کریدور لاچین در «بالاترین نهاد بین‌المللی» مورد تاکید قرار گرفت. او می‌گوید: «شاید برای جامعه ارمنستان عجیب به نظر برسد که من این موضوع را یکی از نتایج نشست شورای امنیت می‌دانم، اما فراموش نکنید که (جمهوری) آذربایجان مدام و پیوسته مدعی شده که کریدور لاچین بسته نشده است».

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، نخست وزیر ارمنستان در خصوص دیگر نتایج این نشست گفت: «شورای امنیت اینکه در قره‌باغ یک بحران انسانی به وجود آمده و جان و امنیت ۱۲۰ هزار نفر در خطر است را تایید کرد». وی می‌گوید دستاورد سوم تشکیل این جلسه آن بوده است که تایید شده باکو به رای دیوان بین‌المللی دادگستری توجهی نکرده است؛ زیرا بر اساس رای دادگاه لاهه، تردد افراد، وسایل نقلیه و انتقال کالا‌ها در کریدور لاچین باید بدون مانع انجام شود.

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید: «حقیقت محاصره غیرقانونی کریدور لاچین و بحران انسانی ناشی از آن در بالاترین نهاد بین المللی بیان شده و جامعه جهانی از جمهوری آذربایجان خواسته تا به محاصره غیرقانونی کریدور لاچین پایان دهد». 

روز شنبه، وزارت امور خارجه ارمنستان گزارش داد که ایروان به دلیل وضعیت قره باغ کوهستانی در نتیجه محاصره کریدور لاچین، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شده است. این نشست شب گذشته برگزار شد و سازمان ملل تاکید کرد نباید از ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ کوهستانی جلوگیری شود.

مقامات ارمنستانی مدت‌ها است می‌گویند جمهوری آذربایجان با مسدود کردن کریدور لاچین سبب شده دسترسی مردم منطقه قره باغ به اقلام اساسی مثل دارو و غذا دچار مشکل جدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
ما با هر نوع بحران انسانی مخالفیم
United States of America
داریوش
۲۳:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
هوری آذربایجان جعلی تا شنید جلسه سازمان ملل در مورد قره ه باغ کوهستانی تشکیل بشه
گور دسته جمعی کشف کرد
پان تورکهای احمق نادان بیسواد وطن فروش و....هستند هر دروغی تورکها بهشون بگن باور میکنن و فکر می‌کنند تافته جدا بافته از ایران هستند
خوب تشریف ببرید چین پیش ایغورهای هموطن
ایران براتون حیف است
نوکری این جماعت برای بیگانگان و کم عقلیشون را خارجی‌ها هم فهمیده اند پیاده نظام بی وطن بی هویت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
چی بلغور میکنی؟
آخرین اخبار