امام جمعه بافق:

برخی مسئولان آبشار‌های اسراف راه انداختند/ ضرورت حل مشکلات مردم به همت مسئولان

حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: درحالی که مردم بافق به صرفه جویی تشویق می‌شوند، برخی مسئولان آبشار‌های اسراف راه انداختند.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: ما در سطح شهرستان مشکل کمبود آب داریم که باید صرفه جویی شود و بدانیم که مصرف بیش از اندازه، حق الناس است. 

او افزود: بیش از ۹ ماه است که در معدن D۱۹، در هر ثانیه حدود ۴۰۰ لیتر آب هدر می‌رود در حالیکه مصرف آب شرب در شهرستان ۲۴۰ لیتر بر ثانیه است و هیچکس به این موضوع رسیدگی نمی‌کند. 

سعادت‌فر بیان کرد: چرا باید سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان تخلیه شود و سفره‌های آب همجوار را تزریق آب کند؟ آیا صرفه جویی مختص مردم است، اما مسئولین باید آبشار‌های اسراف را راه بیاندازند؟

او گفت: مدیران وظیفه دارند دغدغه‌های مردم را رصد و کشف و سپس رسیدگی کنند نه اینکه مردم مشکلاتشان را ارجاع دهند و سپس مسئولان رسیدگی کنند که این ۲ باهم تفاوت دارند. 

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: مدیر موفق مدیری است که مشکلات جامعه را کشف و حل کن و اگر مردم مشکل را ارجاع دادند، جلسه گرفتند، نامه نگاری کردند و حل نشد، کار به تجمع و اعتراض می‌رسد. 

او گفت: چرا باید کار به اینجا برسد که عده‌ای از کارگران معدن کوشک راهی جز تجمع برای حل مشکلاتشان پیدا نکنند و اگر قرار است مشکلی با یک دستور ۴۸ ساعته حل شود، چرا باید ۴۸ ماه این مسئله طول بکشد؟! 

سعادت‌فر بیان داشت: معدن D۱۹ کار مشترکی بین سنگ آهن مرکزی ایران-بافق و چادرملو است و در اینجا باید نظارت شود که در زمان سرمایه گذاری و باطله برداری، آیا واقعا به صورت ۵۰-۵۰ سرمایه گذاری اتفاق می‌افتد. 

او افزود: در این صورت است که در آینده نیز سنگ آهن در ۵۰ درصد سود آن سهیم می‌شود یا آیا اینکه سرمایه گذاری توسط سنگ آهن کمتر صورت می‌گیرد و مجبور می‌شوند سهام را به صورت دیگری تقسیم کنند و سهم سود سنگ آهن نیز کمتر شود؟


سعادت‌فر عنوان کرد: کمک به موکب‌ها که حدود هفت موکب فعال و دارای مجوز در شهرستان داریم، فراموش نشود که این سرمایه گذاری برای وحدت تشیع و صبح ظهور است. 

او افزود: مسئولین نیز باید بیت المال و فرهنگ جامعه را بیمه و توجه کنند تضعیف فرهنگ اربعین با بی غیرت دینی سازگاری ندارد. 

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب چند عامل باعث دشمنی غرب با جمهوری اسلامی است که عامل اول آن این است که جمهوری اسلامی روحیه اعتقاد به کرامت همه انسان‌ها را فارغ از رنگ و نژاد و منطقه تقویت کرد و این، همان احیای فرهنگ قرآنی است که همه باهم برابرند مگر در سطح تقوا. 

او افزود: اقتصاد غرب و اقتصاد پوشالی آمریکا مبتنی بر فرهنگ تبعیض نژادی و تفاوت بین رنگ‌ها بود و جمهوری اسلامی این بنیان را برهم زد. 

سعادت‌فر تصریح کرد: نظام غرب به دنبال این بود که یک نظام ۲ قطبی و استکبار پذیری را در عالم رقم بزند، اما نظام جمهوری اسلامی با تأسی از قرآن با این فرهنگ مقابله و آن را به فرهنگ استکبار ستیزی مبدل کرد. 

او بیان کرد: تثبیت بالاترین نرخ تورم در چند سال گذشته مربوط به دولتی بود که آمریکا را کدخدا می‌دانست، اما در دولت انقلابی حدود ۱۰ واحد تورم کاهش یافته است. 

خطیب جمعه بافق گفت: در این دولت انقلابی ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که این یک رکورد در ۴۰ سال‌گذشته است. 

او ادامه داد: بالاترین رکورد افزایش تولید برق را در سال اول دولت انقلابی داشتیم و این‌ها تفاوت‌های دولت غرب زده با دولت انقلابی و استکبارستیز است. 

سعادت‌فر گفت: نکته سوم به عنوان عامل دشمنی غرب با جمهوری اسلامی، الگو شدن و پیشگامی و پیشرانی جمهوری اسلامی در حرکت‌های سیاسی برضد غرب و آمریکا است. 

او بیان داشت: اگر امروز عراق، غزه، لبنان و... روحیه استکبارستیزی دارند، به علت الگو شدن جمهوری اسلامی است که محصول آن پیشرفت و اقتدار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار