فرود جنگنده‌های مالی و بورکینافاسو در نیجر برای مقابله با تهدیدات اکواس

منابع محلی نیجر از استقرار هواپیما‌های جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی اکواس خبر می‌دهند.

 پس از توافق سران جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکواس) بر سر زمان دخالت نظامی در نیجر برای مقابله با شورای نظامی عامل کودتای منجر به بازداشت «محمد بازوم»، رئیس جمهوری منتخب این کشور در اواخر ماه گذشته میلادی، مالی و بورکینافاسو برای دفاع از کودتاگران نیجر بسیج شدند.

به گزارش العربیه، شبکه تلویزیونی دولت نیجر که تحت کنترل شورای نظامی است، بامداد امروز (شنبه) تصاویری از برخی هواپیما‌های جنگی پخش کرد که بنا بر اعلام آن، مالی و بورکینافاسو در اجرای تعهدات خود مبنی بر دفاع مشترک و دفع هر گونه حمله احتمالی به نیجر، آن‌ها را به شهر نیامی، پایتخت این کشور فرستادند و نیرو‌های خود را نیز در اختیار کودتاگران قرار دادند.

بنا بر گزارش این شبکه تلویزیونی، در چارچوب آماده سازی برای مقابله با دخالت نظامی احتمالی یک نیروی مشترک از اکواس، همچنین برخی افسران از ستاد‌های فرماندهی نیرو‌های مسلح نیجر، مالی و بورکینافاسو یک جلسه هماهنگی میان این سه کشور مسلمان و همسایه واقع در غرب قاره آفریقا و تحت کنترل نظامیان کودتاگر را در شهر نیامی برگزار کردند.

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) توافقی را در مورد روز دقیق مداخله نظامی در نیجر اعلام و تاکید کرد که آن را فاش نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
اوضاع رو نباید پیچیده کرد
آخرین اخبار