شولتس: آلمان هرگز به اوکراین نیرو نمی‌فرستد

صدر اعظم آلمان گفت که هدف او جلوگیری از جنگ با روسیه است و هرگز به اوکراین نیرو نمی‌فرستد.

«اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان در حالی که درباره ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف صحبت می‌کرد، گفت که هدف او جلوگیری از جنگ روسیه است و به همین دلیل نیرویی به اوکراین نمی‌فرستد.

اولاف شولتس در رویدادی به میزبانی روزنامه آلمانی «آگزبرگر آلگمائین سایتونگ» در پاسخ به آنکه «خطری برای آلمان در صورت حضور فعال در جنگ میان روسیه و اوکراین وجود دارد» گفت که آلمان در درگیری اوکراین دخالت نخواهد کرد، اما به تامین تسلیحات کی‌یف ادامه خواهد داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که عموم کشور‌ها درباره ارسال موشک‌های دوربرد تاروس آلمان به اوکراین بحث می‌کنند. شولتس در ادامه گفت: «با این حال، برلین به تامین تسلیحات اوکراین ادامه خواهد داد. هر تصمیمی در این زمینه با احتیاط و هماهنگی با متحدان اتخاذ شده است. غرب نمی‌خواهد درگیری به جنگ بین روسیه و ناتو تبدیل شود.»

در اوایل ماه جاری، «اگور چرنف» قانونگذار اوکراینی گفت که بسیاری از همکاران آلمانی او موافق ارائه موشک تاروس به کی یف هستند که برد آن حدود ۵۰۰ کیلومتر است.

پیشتر نیز در هفته گذشته اولاف شولتس در مصاحبه با شبکه خبری زد دی‌ اف (ZDF) آلمان با بیان آنکه نشست اخیر سران اوکراین در جده یک رویداد «بسیار ویژه» بود، خواستار افزایش تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری بین مسکو و کی‌یف شد و با بیان آنکه فشار آوردن بر روسیه مفید است، درباره نشست با عربستان سعودی افزود: «برای ما منطقی است که چنین مذاکراتی را ادامه دهیم، زیرا فشار بر روسیه را افزایش می‌دهد تا دریابد مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است و باید نیرو‌های خود را خارج کند و صلح را ممکن سازد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار