صدور ۲۸۵ تاییدیه ایمنی آسانسور

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۵ تاییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر و برای ۱۰۲ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی آسانسور (بازرسی ادواری) انجام شده است.

مهدی حسین‌پور مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

وی اضافه کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها می‌بایست پیش از اتمام تاییدیه ایمنی آسانسور برای انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان هم‌اکنون طرح استانداردسازی آسانسور‌های منصوبه گذشته در مراکز پرتردد عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پاساژ‌ها و ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی، در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های دارای آسانسور فقط در صورت اخذ گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، پایان کار از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز اشکال در فرآیند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت استان انعقاد قرارداد کنند.

حسین‌پور اضافه کرد: در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسور‌های نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را از طریق تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ اداره کل استاندارد استان در ساعات اداری و یا با سامانه ۲۴ ساعته گویای ۱۵۱۷ و یا سایت اداره کل استاندارد به آدرس Kermanshah.inso.gov.ir (در بخش ارتباط با ما) با اداره کل استاندارد استان کرمانشاه تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: به منظور تامین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استاندارد‌های ملی مربوطه اجباری بوده و برای ساختمان‌های فاقد گواهینامه ایمنی آسانسور، پروانه پایان صادر نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.