مین‌زدایی در شهرستان میرآباد

فرماندار میرآباد گفت: ۱۰۵ قبضه انواع مین باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان شناسایی و منهدم شد.

فرماندار شهرستان تازه تاسیس میرآباد گفت: با حضور یک تیم متخصص مین‌روبی، پاکسازی اماکن نظامی متروکه و مین‌های باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان شروع شده و تاکنون ۱۰۵ قبضه مین شناسایی و منهدم شد.

حسین خضری ضمن قدردانی، از اعضای این مین‌زدایی خواست با دقت و پایش بیشتر در اطراف شهر میرآباد و روستا‌های شهرستان در جهت پاکسازی اقدام کنند تا دیگر شاهد قربانی شدن شهروندان توسط این بذر‌های کاشته شده مرگ نباشیم.

فرماندار میرآباد گفت: شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده به مین از مباحث بسیار مهم و اساسی و جزء یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که در راستای توسعه متوازن، عدالت گستری و رضایت مردم در سطح کشور بسیار جدی گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان میرآباد به دلیل هم مرز بودن با عراق به طور مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بود و بیشتر نوار مرزی و پایگاه‌های متروکه در این منطقه آلوده به مین است از مردم خواست از تردد در چنین مکان‌های خودداری کنند و در صورت مشاهده مین و مواد منفجره بجا مانده از دوران جنگ تحمیلی، از دستکاری آن‌ها بپرهیزند و سریع به مسوولان و تیم مین زدایی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: مین‌های موجود در این شهرستان به ۲ شکل پراکنده و منسجم در مناطق مختلف قرار دارند و همین امر باعث شده آمار دقیقی از زمین‌های آلوده در دسترس نباشد.

خضری اضافه کرد: این تیم به دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز مین‌یابی و خنثی کردن مین هم مجهز هستند و بر اساس نقشه تهیه شده کار مین‌روبی را در این شهرستان انجام می‌دهند.

شهرستان تازه تاسیس میرآباد با ۲۳ هزار نفر جمعیت اوایل سال جاری به عنوان بیستمین شهرستان آذربایجان غربی، از شهر به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش زاب و مرکزی و چهار دهستان است.

این شهرستان  در جنوب آذربایجان غربی و در مابین شهرستان‌های مرزی سردشت و پیرانشهر واقع شده است و در مجموع ۳۵ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.