مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت مطرح کرد؛

تاکید بر ممنوعیت واردات تراکتور به کشور

جمشیدوند گفت:واردات تراکتور باتوجه به ظرفیت، توان، کیفیت و قیمت تولیدات داخلی نسبت به خارجی مجاز نیست و ممنوعیت آن مسجل است.

آقای جمشیدوند در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: پیگیر هستیم اگر وارداتی در بخش تراکتور وجود دارد و جدای از نیاز کشور انجام می‌شود از آن ممانعت کنیم.

آقای جمشیدوند  ادامه داد: در نگاه به بخش واردات دو سر فصل وجود دارد و آن اینکه استفاده از حداکثر توان تولید داخلی کشور ضروری است و محصولی که مشابه داخلی دارد امکان واردات ندارد و عملا واردات آن ممنوع است اما اگر محصولی در داخل با کمبود مواجه است و یا تولید، کیفیت و قیمت آن پاسخگو نیاز کشور نیست متناسب با سیاست‌های کلان کشور تصمیم گیری شده و تعرفه معقول برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این سیاست همه کشور‌های پیش رو در عرصه تولید است که نسبت به بازار و وارداتشان حساس باشند اظهار داشت: ما هم بر این اصل واقف و پایبند هستیم که اگر احیانا تصمیم بر واردات باشد باید با نظام تعرفه‌ای جدی وارد این بخش شویم و نگاه بر این است که ما اگر امکان تولید داخلی داریم باید تعرفه‌های معقول و منطقی در نظر بگیریم تا اگر وارداتی هم صورت می‌گیرد همراه با تعرفه معقول انجام شود.

آقای جمشیدوند در عین حال برنامه ریزی امسال برای تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور را اعلام و عنوان کرد: ظرفیت تولید تراکتور از ۲۲ هزار تولید در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار دستگاه در سال گذشته رسید و امسال برنامه ریزی کرده ایم ۴۰ هزار دستگاه تراکتور تولیدی تراکتورسازان وارد بازار شود.

وی تولید را خط مقدم دانست و اضافه کرد: در سطح کشور مجموعه‌هایی همچون تراکتورسازی وجود دارند که فضای تولید را در جنگ اقتصادی سرپا نگه داشته اند چرا که تولید خط مقدم ماست و باید به جد به تولید بپردازیم اگر بخواهیم از مسائل کنونی کشور عبور کنیم هیچ راهی غیر از فرآیند تولید قابل اعتماد نیست و باید زنجیره ارزش و تولید را تقویت کنیم که این‌ها ممکن نمی‌شود مگر با همت کارگران، مهندسین و دست اندرکاران این حوزه و باید از تلاش این عزیزان نیز تقدیر کنیم که ستون‌های تولید را مانند پرچمی برافراشته بر دوش می‌کشند.

وی گریزی هم به ظرفیت‌های کشور در عرصه تولید در مواد اولیه زد و یادآور شد: ظرفیت‌های کشور در این حوزه بسیار بالاست و حداقل در حوزه ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی به برکت سرمایه گذار بخش خصوصی و دولتی ظرفیت خوبی در کشور ایجاد شده که باید تلاش کنیم این ظرفیت‌های را به حد نصاب برسانیم تا اتفاقات خوب برای کشور رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.