علت اصلی بسیاری از سرقت‌ها، معتادین متجاهر هستند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: علت اصلی بسیاری از سرقت‌ها، معتادین متجاهر هستند که با راه اندازی کمپ ماده ۱۶ می‌شود بسیاری از سرقت‌ها را مدیریت کرد.

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در دومین جلسه کارگروه استانی پیشگیری و مقابله با سرقت گفت: ۱۳۹ میلیارد تومان اموال مزایده‌ای در خراسان جنوبی به فروش رسید و درآمد آن به خزانه دولت واریز شد، اما مسئولان ما نتوانستند با جذب این درآمدها، کمپ ماده ۱۶ را راه اندازی کنند که ضعف است.

او افزود: علت اصلی بسیاری از سرقت‌ها، معتادین متجاهر هستند که با راه اندازی این کمپ می‌شود بسیاری از این سرقت‌ها را مدیریت کرد.

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه بعد از مواد مخدر، سرقت بیشترین آمار جرم در استان را به خود اختصاص داده است ادامه داد: برای نظارت بیشتر به جرم سرقت در خراسان جنوبی، حدود ۲۷۰ سارق حرفه‌ای شناسایی و مشخصات آنان ثبت شده است تا در سامانه برای تعامل بین پلیس آگاهی، دادگستری و زندان مورد استفاده قرار بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تأکید بر فرهنگ سازی پیشگیری از سرقت عنوان کرد: علاوه بر نیروی انتظامی، خود مردم هم باید برای مراقبت از اموالشان بیشتر حساسیت داشته باشند.

او از مدیران ادارات نیز خواست نسبت به اموال اداره بیشتر احساس مسئولیت کنند.

حیرانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: اداراتی که در وقوع سرقت از اموال، سهل انگاری داشته باشند به حوزه دادستانی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به بازار بیرجند افزود: انتظار است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و نصب دوربین‌های در دست اقدام به زودی به پایان برسد تا عاملی مهم در کنترل و پیشگیری از سرقت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.