۱۵ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نامه نامور در قم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نامه نامور با محوریت شاهنامه و در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی ویژه اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری قم، ۱۵ دی ماه است.

محمد غفاری بیان کرد: ایجاد محیط فرهنگی، ادبی و هنری از ضرورت‌هایی است که منجربه رشد کمی و کیفی جامعه می‌شود.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به عنوان یکی از خدمت‌گزاران این جامعه در راستای توجه به متون کهن در نظر دارد به فعالیت پویا در این زمینه بپردازد.

او ادامه داد: با هدف بهره گیری از شاهنامه در بازتاباندن روح اندیشه ایرانی در جامعه و توجه به فرهنگ غنی و آداب و رسوم ایران زمین در این متون، این جشنواره با محوریت مجموعه ۱۲ جلدی کتاب نامه نامور از انتشارات کانون پرورش فکری، و به صورت فرایند در قالب فعالیت‌های فرهنگی ادبی هنری و پژوهشی در کارگاه‌های مختلف مراکز کانون پرورش فکری قم دنبال خواهد شد تا به خلق آثار اعضا در قالب‌های مختلف قابل قبول بیانجامد.

غفاری اضافه کرد: قالب آثار در بخش فرهنگی شامل نقالی و قصه گویی، کاردستی خلاق، پادکست، طراحی بازی، در بخش ادبی شامل شعر و داستان و دست‌نوشته خلاق، در بخش هنری شامل نقاشی، سفالگری و حجم‌های خلاق، خوشنویسی، انیمیشن، عروسک سازی و نمایش و در بخش پژوهش نیز شامل اقدام پژوهی، جستارنویسی، مقاله و پایان نامه برای مربیان و گردآوری اطلاعات درباره شخصیت ها، حوادث و اشیا است.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: قالب آثار در شاهنامه شامل زنان شاهنامه، ادوات جنگی در شاهنامه، شخصیت‌های اثرگذار در شاهنامه و دیدگاه اعضا درباره حوادث و شخصیت‌های شاهنامه برای اعضای کودک و نوجوان است.

او گفت: مخاطبان جشنواره اعضا گروه سنی نوخوان، نونگاه، نوجوان و ارشد و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند و اختتامیه و نمایشگاهی از آثار جشنواره نیز همزمان با دهه فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.