تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری ضروری است

رئیس رسته سخت‌افزار و ارتباطات نصر تهران گفت: مشکلات زیادی در زمینه تامین، نگهداری و راه اندازی زیرساخت‌ها وجود دارد.

زرین بخش، عضو هیئت مدیره سازمان نصر گفت: فناوری اطلاعات چه از نظر تولید محتوا و چه از حیث اقتصاد دیجیتال بستر تولید محسوب می شود.

او با اشاره به اهمیت تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری افزود: قطعی برق که در دو سه سال اخیر رخ داد یک بحث فنی است و ربطی به دولت‌ها ندارد. زیرساخت به این صورت است که  هشدار نمی دهد و ناگهانی دچار قطعی می ‌شود آن زمان رفع فوری مشکل، سخت است.

زرین بخش، عضو هیئت مدیره نصر تهران با اشاره به زلزله اخیر در تهران گفت: دیروز تهران لرزید وقتی اتفاقی می‌افتد نیروهای هلال احمر و امدادی باید با خبر شوند و به محل وقوع حادثه اعزام شوند، در این زمان اولین مسئله‌ای که مهم است پایداری شبکه است، بنابراین تجهیز زیرساخت‌ها و توجه به آن‌ها اهمیت زیادی دارد که در چنین مواقعی دچار مشکل نشویم.

او گفت: کشورهای متخاصم ما را دوست ندارند و مشکلاتی را در حوزه‌هایی که برایمان مهم است ایجاد می‌کنند. اگر زیرساخت دچار مشکل شود ما دچار مشکل می شویم.

آیدین عدالت، عضو هیئت مدیره و رئیس رسته سخت‌افزار و ارتباطات نصر تهران گفت: مشکلات زیادی در زمینه تامین، نگهداری و راه اندازی زیرساخت‌ها وجود دارد، به طوری که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

سهیل ترکان، رئیس کارگروه کمیسیون تأمین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درمورد واردات برخی قطعات این حوزه گفت: اکثر کالا‌های حوزه IT و ICT دوره عمر تکنولوژی کوتاهی دارند و بعد از مدتی ارزش اولیه خود را از دست می‌دهند و از رده خارج می‌شوند. برای وارد کردن یک محصول یا مواد اولیه تولید در این حوزه باید از ۴ تا ۶ ماه در صف‌های تخصیص و تامین ارز، استاندارد، تنظیم مقررات و غیره... قرار بگیریم.

محمد دین محمد آذری، رئیس کمیسیون مرکزی داده سازمان نصر گفت: زیرساخت های فناوری اطلاعات از مهم ترین زیرساخت ها در کشور هستند. 

او درباره فرآیند تولید یک محصول گفت: برای تولید محصول باید توجه داشت که اگر تولید قرار است انجام شود به نیازسنجی و اولویت بندی نیاز است. 

به گفته وی، انجام مطالعات اولیه جهت شناسایی اهمیت و حساسیت‏ های هر حوزه، اهمیت تجهیز و نقش گلوگاهی تجهیز، پیچیدگی و سطح فناوری، امکان بومی سازی با توان داخلی، میزان ارزبری، میزان مصرف و حجم بازار و محدودیت های وارداتی، از جمله مواردی هستند که در اولویت بندی باید مدنظر قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون مرکزی داده سازمان نصر درباره اعطای گواهینامه به کارخانه‌های تولید کننده گفت: گواهینامه های اعطایی باید به صورت دوره‌ای بررسی و تایید شود و اینطور نباشد که یک کارخانه برای تولید یک محصول یک بار گواهی بگیرد و تا سال‌های سال انواع و اقسام محصولات متفاوت را با همان گواهی تولید کند.

برچسب ها: زیر ساخت ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار