سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی ۲۷ درصد افزایش یافته است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی گفت میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: ۱۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری فعال در استان در ۱۵ طرح داریم که از این تعداد ۹۰ میلیون دلار برای  ۴ طرح در حال ساخت است.

ذاکریان افزود: این سرمایه گذاری‌ها در زمینه‌های تولید الیاف شیشه، کیسه یک لایه پلی اتیلن، برش انواع سنگ گرانیتی و  کنسانتره سنگ آهن است.

وی گفت: سهم کشورها در تعداد طرح های مصوب در خراسان جنوبی چین رتبه اول با ۹ طرح، ترکیه رتبه دوم با ۷ طرح و افغانستان با ۳ طرح مصوب رتبه سوم را دارد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی دارد.

اشرفی میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان را از ۸۶ میلیون دلار در ابتدای دولت به ۹۷ میلیون دلار در حال حاضر عنوان کرد که ۱۱ درصد رشد داشته است. 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۳ طرح به ۲۶ طرح در حال حاضر رسیده که رشد ۱۰۰ درصدی دارد گفت: همچنین تعداد طرح‌های فعال و دارای سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده از ۱۲ طرح به ۱۴ طرح رسیده که ۱۶ درصد رشد داشته است.

استاندار گفت: کمیته‌های زیر مجموعه مرکز سرمایه‌گذاری استان در نشست‌های موردی مشکلات سرمایه گذاران را حل کنند و در این زمینه با تمام توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

پیش از این نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد امسال آمار صادرات از خراسان جنوبی ۴۸ میلیون دلار است که افغانستان با ۴۱میلیون دلار بیشترین  صادرات را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار