قرارداد تحویل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از بسته شدن قرارداد تحویل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن برنج پرمحصول در استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با استقبال تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها از طرح حمایتی خرید برنج پرمحصول کشاورزان در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن برنج ندا، شیرودی و فجر با شالیکوبی داران و اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان امضا شد.

او افزود: نرخ خرید انواع برنج پرمحصول طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان در بسته بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

وفائی نژاد با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول خود را با معرفی نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی‌های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل‌های مربوطه تحویل نمایند و محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلامی وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تحویل برنج به تشکل‌های صنفی شالیکوبی داران و تعاونی‌های روستایی طرف قرارداد وجود ندارد، افزود: خرید برنج پرمحصول تولید سال ۱۴۰۱ در این استان تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته و خرید برنج مذکور از کشاورزان، شاهد بازگشت رونق به بازار برنج در استان باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با تشکل‌های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی داران و اتحادیه تعاونی‌های روستایی انجام می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.