تحقق ۳۰ درصدی ایجاد شغل در سیستان و بلوچستان

معاون اقتصادی استاندارسیستان و بلوچستان، در هفتمین کارگروه تخصصی اشتغال از تحقق اشتغال ۳۰ درصدی امسال در استان خبر داد.

 شهرکی  معاون اقتصادی استاندارسیستان و بلوچستان،به بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی/ عملکرد پایینی داشته اند، نیز تذکر داد.

معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان، در هفت کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به تحقق ۳۰ درصدی ایجاد اشتغال در استان یکی از مواردی که برای ما مهم است رصد اشتغال است.

شهرکی گفت: به دستگاه‌های ضعیف در ایجاد استغال تذکرات لازم داده شد.
وی افزود چنانچه تا پایان شهریور دستگاه‌های ضعیف اشتغال خود را اصلاح و استغال زایی نکنند به دستکاه‌های مافوق ملی و استانی شان مراتب ضعف عملکرد زیر مجموعه شان را اعلام می‌کنند.
معاون اقتصادی استاندار همچنین گفت درخصوص تخصیص اعتبارات تبصره ۱۶ گفت هر جا که جذب خوبی در این تبصره صورت گرفته اشتغالزابی خوبی هم ایجاد شده است.
شهرکی میانگین استان را در جذب تبصره ۱۶ چهل و ۴ درصد نام گرفت و گفت انتظار همراهی بیستر بانک‌های عامل بود که متاسفانه بانک‌های مانند رسالت مهر ایران اقتصاد نوین ضعف عملکردشان در ارائه تسهیلات بسیار صعیف بود.
وی از مردم‌خواست در سپرده گذاری در بانک‌های که در اشتغالزایی در استان عملکرد ضعیفی دارند تجدید نظر و در بانک‌های که سهم بالا در اشتغالزابی دارند سپرده گذاری کنند مانند ملی ملت صادرات سپه و تجارت
معاون‌استاندار همچنبن از سایر بانک‌ها خواست خودشان را به تراز مثبت ارائه تسهیلات اشتغالزایی نزدیک کنند.
شهرکی هم چنین درخصوص تخصیص اعتبارات سال جدید دستگاه‌های اجرایی گفت برای تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های ضعیف حتما تجدید نظر خواهد شد و به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که بیشترین بهره وری را از این منابع داشته باشیم.
معاون اقتصادی استاندار همچنین نرخ بیکاری استان را بر اساس امار‌های سازماندمدیریت و برنامه ریزی ۱۰ درصد اعلام کرد و‌گفت ما از حمله ۱۵ استان با نرخ بیکاری کمتر هستیم و تلاش می‌کنیم به جایگاهی برسیم که جز پنج استان برتر در استغالزایی و کاهش بیکاری باشیم.

وی گفت با توجه به اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی کشاورزی و صنعتی در استان چنانچه دستگاه‌های اجرایی به تکالیف شان عمل کنند حتما امار بیکاری استان کاهش خواهدیافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار