گلستان، الگوی همدلی مسئولان در رفع مشکلات مردم

رئیس قوه قضائیه گفت: گلستان از حیث همدلی و همکاری مسئولان برای رفع مشکلات در راستای منافع مردم، باید به یک الگو برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به سفر اخیر خود به استان گلستان، گفت: در آذر ۱۴۰۰ که به استان گلستان سفر کردیم، چند مسئله و مشکل در این استان وجود داشت که مسئولان استانی در بخش‌های مختلف با همدلی و همفکری و همکاری، در جهت رفع آن مسائل و مشکلات اقدام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: یکی از موضوعات، راکد ماندن حدود ۱۶ ساله پتروشیمی گلستان با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بود.

وی افزود: در این قضیه، تدبیری که صورت گرفت آن بود که به جای دستگیری و به زندان انداختن مسئول طرح که به تبع آن با تسلیم ۹۰ هزار دادخواست و پرونده (فقط در مرحله اول) مواجه می‌شدیم و طبیعتاً حقوق سهامداران نیز به سرعت استیفا نمی‌شد، اقدامات لازم از ناحیه دستگاه قضایی برای رفع موانع حقوقی احیاء و سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان صورت گرفت و ارزش سهام سهامداران آن شرکت نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد. همین امر سبب مسرّت و امیدواری مردم استان گلستان و سهامداران پتروشیمی شد.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: در موضوعات ناظر بر پرونده‌های کثیرالشاکی، رویکرد ما آن است که اولاً با اتخاذ جهات پیشگیرانه، از شکل‌گیری این قبیل پرونده‌ها جلوگیری به عمل آید؛ ثانیاً این قبیل پرونده‌ها و موضوعات به گونه‌ای مدیریت و تمشیت شود که هرچه زودتر برای مال‌باختگان احقاق حق صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در همین قضیه پتروشیمی گلستان، با دستگیری و به زندان انداختن مسئول پروژه آیا حقوق سهامداران به این سرعت و کیفیت استیفا می‌شد؟ قطعاً در بسیاری از اوقات در این قبیل مسائل، مشکلات سهامداران و پروژه با دستگیری فرد مسئول یا متولی رفع نمی‌شود؛ بنا بر نقل معروف «آخر الدّواء الکیّ»، آخرین دارو، بازداشت است.

وی به حرکت در مسیر رفع تعدادی دیگر از مشکلات استان گلستان از جمله لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: استان گلستان از حیث همدلی و همکاری مسئولان همه بخش‌ها در جهت رفع مسائل و مشکلات در راستای منافع مردم، باید به یک الگو برای سایر استان‌ها تبدیل شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در قضیه لایروبی خلیج گرگان که بهره‌وری بالایی دارد، در نتیجه همین همدلی و همکاری، رفع مشکلات تا حدود زیادی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در موضوع آشوراده نیز که محل مناسبی برای رونق گردشگری است، بخش زیادی از مسائل حقوقی و غیرحقوقی حل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اغتشاشات پاییز گذشته نیز مسئولان استان گلستان متفق‌القول بودند که در اثر همدلی و همراهی که میان مسئولان استانی وجود داشت، خسارات اندک بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.