افزایش ۵ درصدی ظرفیت پایگاه‌های هلال احمر مازندران

۳۸ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر دو سال گذشته در مازندران توسعه یافته و ۵ درصد به ظرفیت پایگاه ها اضافه شده است.

غلامعلی فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توسعه ۳۸ پایگاه امداد و نجات هلال احمر دو سال گذشته ۵ درصد به ظرفیت پایگاه‌های هلال احمر استان افزوده شده است.

او با بیان اینکه تعدادی از این پایگاه‌ها با کمک خیران ساخته شده است، افزود: با توجه به قرار گرفتن مازندران در سه مسیر پرتردد به پایتخت تجهیز و بهسازی پایگاه‌های موجود نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: علاوه بر ۳۰۰۰ متر مربع که به با ساخت پایگاه‌های جدید امداد و نجات به سرانه پایگاه‌های امدادی استان افزوده شد ۳۸۰۰ متر مربع از فضای پایگاه‌های موجود نیز تعمیر و بازسازی شد.

غلامعلی فخاری با بیان اینکه هلال احمر مازندران اکنون با استقرار پایگاه‌های ثابت در بخش مهمی از محور‌های استان خدمات امداد و نجات به مسافران ارائه می‌دهد، گفت: در سفر اسفند ماه رئیس جمهور به مازندران ۳۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای هلال احمر استان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبارات جذب و برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات هزینه شده است.

بهبود شبکه امداد رسانی با راه اندازی خانه های هلال
او افزود: با توجه به اینکه دو سوم مناطق مازندران را کوهستان تشکیل می‌دهد و در برخی مواقع امدادرسانی به حادثه دیدگان به دلیل صعب العبور بودن راه سخت می‌شود ۳۳۰ خانه هلال روستایی و مدیریت بحران در روستا‌ها راه اندازی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران راه اندازی خانه‌های هلال در روستا را با هدف بهبهود شبکه امداد رسانی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به فاصله برخی پایگاه‌ها با مناطق دوردست ۸ پایگاه مردمی نیز در دهستان‌های استان راه اندازی شد.

فخاری با بیان اینکه بخش زیادی از حوادث را با کمک مردم مدیریت می‌کنیم، گفت: در این پایگاه‌ها علاوه بر اعزام کاروان‌های پزشکی و ارائه بسته‌های کمک معیشتی، آموزش کمک‌های اولیه به ساکنان روستا‌ها نیز انجام می‌شود.

او افزود: جمعیت هلال احمر مازندران ۶۸۵۳ عملیات امدادرسانی در حوادث و سوانح جاده ای، کوهستانی و دریایی داشت و با این عملکرد رتبه نخست کشور را بدست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.