ایران پیگیر موضوع بازداشت عکاس تسنیم در افغانستان است

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان درباره بازداشت عکاس تسنیم توسط طالبان اعلام کرد به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان درباره بازداشت عکاس تسنیم توسط طالبان اعلام کرد که «به طور جدی در حال پیگیری موضوع هستیم».

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل درخصوص پیگیری‌های انجام شده برای آزادی محمد حسین ولایتی، عکاس خبرگزاری تسنیم که توسط طالبان دستگیر شده گفت: ما به طور جدی پیگیری می‌کنیم این مسأله به زودی به نتیجه خواهد رسید.

محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت ۱۰ روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
یک شهروند ایرانی رفته با ویزا ومجوز برای مدت ده روز برای معرفی فرهنگی کابل چنین برخورد ناشایست وتوهین می کنند ودستگیر می کنند .انوقت در همین تهران مسئولین ولابی ها طبق گفته خودشان به دومیلیون نفر جمعیت افغانستان فقط در تهران کارت واقامت واسکان می دهند در صورتی که برای مخارجشان هیچ دسترسی به منابع وخاکشان ندارند. با این شرایط سخت بیکاری و معیشتی و اقتصادی خود مردم ایران که در همه مناطق آن حضور دارند انوقت برای ده روز رفتن یک تبعه ایران به کشورشان چنین اقدامی می کنند واقعا باید چگونه این افراط وتفریط ها را معنی نمود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
اینها حرف حساب نمی فهمند زیاد با دم شیر بازی نکنند تا دیر نشده آقای رئیسی یک هشدار به اینها داد که فراموش کردند به نظر بنده این باز داشت ها تصمیم خودشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
عاقبت خوبی به افغانی