ثبت رکورد جدید برای پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت ۶۸۲ نفر در این مرحله، رکورد جدیدی در خصوص ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی برای استان رقم خورد.

محسن حسین‌میرزایی در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: کار پر حجم و گسترده اطلاع‌رسانی موجب ثبت رکوردی جدیدی در تاریخ انتخابات استان شد و بر اساس رصد‌های انجام شده و اعلام مسئولان وزارت کشور، استان در این حوزه در جمع استان‌های برتر کشور قرار دارد.

به گفته وی، اطلاع‌رسانی مؤثر در مورد آغاز فرآیند انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری به محض وصول قانون جدید انتخابات آغاز شد و در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۲ مرداد به شکل گسترده‌ای ادامه یافت.

وی به نقش خبرگزاری‌ها، صداوسیما، ائمه جماعات و فعالان شبکه‌های اجتماعی استان در اطلاع‌رسانی مؤثر فرآیند پیش ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: این مجموعه‌ها با احساس مسئولیت در این باره به خوبی وارد میدان اطلاع‌رسانی شدند و تلاش شد در تمامی مراحل اخبار به شکلی صحیح، صریح، دقیق و به هنگام در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: از نکات مهم در شیوه اطلاع‌رسانی این دوره از فرآیند انتخاباتی این است که کار به مرکز استان محدود نشد و در تمامی شهرستان‌ها با احصاء فعالان حوزه خبری و اطلاع‌رسانی، شبکه‌ای گسترده در این باره ساماندهی و به‌کارگیری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نتیجه این اطلاع‌رسانی عام و مؤثر را پیش ثبت‌نام ۶۸۲ داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد و گفت: علاوه بر همراهی خوب مجموعه‌های خبری و اطلاع‌رسانی، به طور متوسط روزانه در سه نوبت مطالب مرتبط با فرآیند پیش‌ثبت‌نام منعکس شد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: برگزاری نشست با حلقه‌های میانی همچون بسیج دانشجویی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها و انجمن‌ها نیز از دیگر برنامه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابات استان است.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه از مجموع داوطلبانی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، ۱۰۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند و ۶۰ درصد آنان را نیز جوانان ۳۰ تا ۴۵ درصد تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تعدد و تفاوت آمار‌های ارائه شده در فرآیند پیش ثبت‌نام انتخابات چهارمحال و بختیاری به ارائه آمار به صورت لحظه‌ای و در ساعات مختلف باز می‌گردد.

وی یادآور شد: در ادامه فرآیند انتخابانی، مدارک هویتی داوطلبان در وزارت کشور بررسی خواهد شد و داوطلبان تا ۲۶ مهر فرصت پیگیری و تصحیح مدارک خود را دارند و مرحله ثبت‌نام نهایی از داوطلبان نیز ۲۷ مهر تا سوم آبان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه از رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت به‌عنوان چهار حلقه مرتبط با یکدیگر و لازم و ملزوم در فرآیند انتخابات یاد کرد و گفت: آمار بالای داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات و حضور اقشار مختلف در جمع داوطلبان، زمینه را برای رقابت بهتر و افزایش مشارکت‌ها فراهم می‌کند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه انتخابات را نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم می‌خواهند برگزار کنند، افزود: تمامی ارکان همچون برگزارکنندگان، ناظران، انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان از مردم هستند و همه با همراهی و هم‌افزایی یکدیگر در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند و اگر موردی نیز در این میان شکل بگیرد می‌توان دلسوزانه، عالمانه، منصفانه و با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری، آن را بیان کرد تا تصحیح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر اشاره و تصریح کرد: در این هفته طرح‌های قابل‌توجهی در حوزه عمرانی افتتاح خواهد شد که اطلاعات آن به صورت جامع و کامل برای انعکاس در فضای رسانه‌ای استان در اختیار مجموعه‌های خبری و رسانه‌ای قرار خواهد گرفت.

حسین‌میرزایی یادآور شد: علاوه بر افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی در هفته دولت، برنامه غبارروبی و عطرافشانی تمامی گلزار‌های شهدا در شهر‌ها و روستا‌های استان دوم شهریور انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات از دیگر اتفاقات مهم پیش رو در استان و کشور است، افزود: ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری از بهمن سال گذشته برنامه‌ریزی برای تسهیل در اجرای این برنامه مهم مذهبی را آغاز کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حفظ شان و منزلت زائران اربعین حسینی، برتر از همه اقدامات است، اما آنچه در توان مجموعه ستاد اربعین استان وجود داشت به کار گرفته شد تا بتوان رضایت زائران را فراهم آورد.

حسین‌میرزایی استقرار یک دستگاه یخ‌ساز، سه تانکر آب‌رسانی و تأمین آب‌معدنی را ازجمله اقدامات انجام شده در این راستا بیان کرد و گفت: موضوع اعزام و حضور زائران در عتبات عالیات یک امر مردمی است و در تمامی کشور، موکب‌ها به شکلی خودجوش همراهی‌ها در این زمینه را شکل داده‌اند و ستاد‌های اربعین، تسهیل گری را بر عهده دارند که تلاش می‌شود در این حوزه از همه توان و ظرفیت استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.