تصویب لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی

لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی به منظور ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان روز گذشته با اکثریت آرا در مجلس به تصویب رسید.

شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب گفت : لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با عنوان کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرز نشینان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

دو فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۱ به تصویب رسیده بود و کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد.

لایحه ساماندهی تجارت مرزی به رونق مناطق مرزی، شفافیت، قابلیت رصد کردن واردات و حتی کنترل آن در عرضه کمک می‌کند.

به گفته وی این لایحه به شکل ویژه‌ای کرامت مردم، مرزنشینان و مردم کم برخوردار آن مناطق را لحاظ کرده و به جهت اینکه الان از این امتیاز کوله بری، ته لنجی و ملوانی مرزنشینان جهت برخورداری از منافع و درآمدهایش برخوردار نیستند و بهره برداری حداقلی می‌کنند، از یک برخورداری حداقلی به یک برخورداری حداکثری حرکت می‌کنیم.

حیدری افزود: این لایحه پیش بینی شده امکان آمایش و ساماندهی در بازار چه‌های مرزی بر اساس یافته‌ها و مسیری که در این لایحه پیش بینی شده فراهم می‌شود که آن هم به شکل معنا داری کمک خواهد کرد که با محوریت توسعه صادرات بازارچه‌های مرزی کشورمان، بازارچه‌ها ساماندهی شوند.

۱۵ مرز به عنوان مرز موقت کوله بری در استان‌های کردستان کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان ایجاد شده است که هیچ کدام از زمان تصویب تا الان هیچ کدام از آن‌ها فعال نیست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.