عزم جدی نیروگاه رامین اهواز در گذر از پیک برق تابستان

در حالی که دمای هوا در استان خوزستان طی روز‌های اخیر به ۵۵ درجه سانتیگراد رسیده است، تلاشگران نیروگاه رامین اهواز در محیطی سخت و طاقت فرسا خود را به آب و آتش می‌زنند تا بتوانند هر ۶ واحد تولید برق این نیروگاه را همچنان در مدار نگه دارند.

محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اشاره به در مدار بودن هر ۶ واحد این نیروگاه، از مجموع تولید هزار و ۴۰۰مگاواتی برق بصورت لحظه‌ای توسط این نیروگاه خبر داد و گفت: بسیاری از تجهیزات این نیروگاه همچون بویلر ها، والو‌ها، پمپ‌ها و... وظیفه تولید، انتقال و تزریق بخار ۵۴۵ درجه سانتیگرادی با فشار ۲۴۰ اتمسفری را دارند که حرارت بالا و خطرات پیرامون این تجهیزات را به حدود ۶۵ درجه سانتیگرادی و رطوبت ۸۰ درصدی می‌رساند که این موضوع شرایط کار را برای این جهادگران سخت و طاقت فرسا نموده است.

او با اشاره به شرایط آب و هوایی خوزستان بویژه در مردادماه افزود: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و اهمیت پایداری تولید برق بویژه در استان خوزستان در بسیاری از عملیات‌ها ناگزیریم بدون اینکه واحد و یا تجهیز نیروگاهی را از مدار خارج کنیم تصمیم‌های سختی بگیریم و با وجود حرارت بالای تجهیزات و خطرات پیرامون آن، عملیات تعمیراتی را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کنیم تا بتوانیم با استمرار تولید برق به پایداری شبکه سراسری برق کشور رفاه و آسایش مردم را تامین کنیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز تعویض لوله‌های بویلر واحد۳۰۵ مگاواتی شماره یک، ترمیم لاین برگشتی و رفع نشتی درب کندانسور واحد۳۰۵ مگاواتی شماره دو، رفع نشتی مسیر جکینگ یاتاقان توربین واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴، رفع نشتی مسیر اصلی بخار واحد ۵۴۰ درجه واحد یک و همزمان تعمیر ورفع جامی والو ۶۳۴ و رفع نشتی بویلر‌های نیروگاه درشرایط بسیار سخت محیطی و گرمای طاقت فرسا را از اقدامات فنی و تخصصی این تلاشگران طی روز‌های اخیر عنوان نمود.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تولید برق مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.