صدور بیش از ۱۶ هزار مجوز کسب و کار به صورت الکترونیکی در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:تاکنون ۱۶ هزار و ۷۸۰ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملّی مجوز‌ها بصورت الکترونیک در استان صادر شده است.

یعثوب نژادمحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دولت، از ثبت ۳۰ هزار و ۵۵۰ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های کسب‌وکار استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: درگاه ملی مجوز‌ها با هدف تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب‌و‌کار در استان اردبیل نیز راه‌اندازی شده که تاکنون بیش از ۱۶ هزار مجوز کسب وکار از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شده است.

او افزود: تاکنون هزار و ۷۰۰ نفر از درخواست خود انصراف داده‌اند و مابقی درخواست‌ها نیز در انتظار تائید یا تکمیل مدارک است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از تهیه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان به‌عنوان ابزاری برای راهنمایی سرمایه‌گذاران و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این سامانه هم‌اکنون در اختیار متقاضیان قرار دارد.

نژادمحمد بیان کرد: استان اردبیل جزو دو استان اول در کشور است که سامانه اطلس سرمایه‌گذاری را طراحی و تدوین کرده که تمامی ظرفیت‌های استان در آن گنجانده شده است.

عاملی ادامه داد: اقدام بعدی، راه‌اندازی سامانه تجمیع کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون تغییر کاربری اراضی و کارگروه زیربنایی است که با این اقدام پرونده‌های فیزیکی و جلسات حضوری به حداقل کاهش خواهد یافت. 

او در خصوص حوزه سرمایه‌گذاری با اشاره به ایجاد مرکز سرمایه‌گذاری و برگزاری جلسات هفتگی این مرکز، بیان کرد: در طی یک و نیم سال گذشته پایش قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۶۰ مورد قوانینی که دست و پا گیر و مانع برای سرمایه‌گذاری بود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل ادامه داد: از ۶۰ مورد، ۲۳ مورد در استان بررسی و حل شد و ۱۷ مورد برای تصمیم گیری به هیات مقررات‌زدایی ارسال و مابقی نیز در مرحله تکمیل کاربرگ قرار دارد.

عاملی به حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰، پنج مورد سرمایه گذاری خارجی با ۶۷ میلیون دلار سرمایه گذاری در استان در حال فعالیت بود که در طی سال‌های اخیر با افزایش سه طرح سرمایه گذاری دیگر، اکنون در مجموع مجوز ۸ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار در اردبیل صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: این ۳ واحد سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیون دلار در حال فعالیت هستند، یکی از این واحد‌ها در کشت و صنعت پارس در زمینه انتقال دانش فنی در تولید بذر ذرت، دیگری شهرک صنعتی ۲ اردبیل جهت تولید انرژی خورشیدی و سومی در شهرستان 
بیله‌سوار در زمینه تولید مصالح ساختمانی تولید بتن فعال هستند.

نژادمحمد به کل اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته، ۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است که با این رقم تاکنون ۹۰ درصد جذب شده است و ۱۰ درصد مابقی را نیز تا پایان شهریور جذب خواهیم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.