انگلیس: هنوز مدرک قطعی از مرگ پریگوژین وجود ندارد

وزارت دفاع انگلیس می‌گوید هنوز مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد رئیس واگنر، سرنشین هواپیمایی بوده که سقوط کرده، اما «به احتمال زیاد» او مرده است.

صفحه وزارت دفاع انگلیس در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، در خصوص شواهد مبتنی بر مرگ قطعی یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر نوشت: «هنوز مدرک قطعی وجود ندارد که پریگوژین در هواپیما بوده است و او به انجام اقدامات شدید امنیتی معروف است. با این حال، احتمال اینکه او واقعاً مرده باشد بسیار زیاد است».

به گزارش رویترز، وزارت دفاع گفت که مرگ پریگوژین «قطعاً تأثیری عمیقاً بی‌ثبات‌کننده بر گروه واگنر خواهد داشت».

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ویژگی‌های شخصی او یعنی بیش فعالی، جسارت استثنایی، حرکت به سوی هدف و وحشیگری شدید او در واگنر نفوذ کرده و بعید است که هیچ جانشینی با او مطابقت داشته باشد».

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز به طور ضمنی مرگ پریگوژین را تایید کرد و گفت اطلاعات نشان می‌دهد که او «به احتمال زیاد» در هواپیما بوده است. سوناک به خبرنگاران گفت: «ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و با متحدان خود برای مشخص کردن آنچه اتفاق افتاده کار می‌کنیم».

گفتنی است، چهارشنبه شب، گزارش‌هایی مبنی بر سقوط یک هواپیمای خصوصی با ۱۰ سرنشین در شمال مسکو منتشر شد. دقایقی بعد، رسانه‌ها خبر دادند رئیس گروه واگنر و معاون او از سرنشینان هواپیما بوده‌اند و همگی در حادثه سقوط کشته شده‌اند. کمی بعد، آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه با اشاره به اینکه یوگنی پریگوژین در میان مسافران بوده، مرگ او را تایید کرد.

شورش مسلحانه پریگوژین در ماه ژوئن (تیر) علیه دولت روسیه، وی را به صدر اخبار برد. این شورش یک روزه ناموفق، در نهایت به خروج واگنر از اوکراین و مستقر شدن در لهستان ختم شد.

خلأ رهبری واگنر با گزارش‌هایی مبنی بر مرگ دیمیتری اوتکین، موسس و فرمانده میدانی و والری چکالوف، رئیس تدارکات واگنر تشدید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۸:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
از حرفهای انگلیس چنین مستفاد می شود که یوگنی پریگوژین در اوکراین اسیر شده و در دست زلسنکی در حال شکنجه شدن است.
آخرین اخبار