فرمانده فراجا:

گذرنامه زائران در مرز زرباطیه فقط مهر ورود می‌خورد

فرمانده فراجا گفت: بنا بر توافق‌های بین مسئولان ایرانی و عراقی، مقرر شد در مرز مهران گذرنامه زائران از طرف گیت‌های خروجی ایران چک شود و مهر تایید بخورد.

سردار رادان فرمانده فراجا اظهار کرد: بنا به رایزنی و توافق‌های بین مسئولان ایرانی و عراقی، مقرر شد در مرز مهران باتوجه به حجم بالای تردد، گذرنامه زائران از طرف گیت‌های خروجی ایران چک شود و مهر تایید بخورد و در مرز زرباطیه عراق هم گذرنامه فقط مهر ورود بخورد تا میزان تردد در این مرز به سرعت انجام گیرد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، گیت‌های تردد زائران در مرز‌های مهران و زرباطیه افزایش یافته است.

سردار رادان ضمن اینکه به زائران توصیه کرد برای خروج، از دیگر مرز‌ها هم استفاده کنند، افزود: طبق پیش بینی‌ها در روز‌های آتی به ویژه جمعه میزان حضور زائران در مرز‌ها به ویژه مهران برای ورود به عراق بیشتر می‌شود.

وی مطرح کرد: هرچند میزان چک و تایید گذرنامه در مرز مهران حدود پنج ثانیه است، اما حجم زیاد زائران در مرز، باعث توقف و ایستایی مردم می‌شود.

فرمانده فراجا بیان کرد: آن دسته از زائرانی که در سامانه سماح مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده اند، امکان و اجازه خروج از دیگر مرز‌های پنجگانه کشور را دارند.

به گفته فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز‌های ششگانه خارج شده اند که عمده‌ترین حجم تردد زائران معادل ۵۰ درصد از مرز مهران خارج شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
خدا خیرشون بده
واقعا دارن زحمت میکشن