کمبود پزشک در مراکز ناباروری کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت:با وجود افزایش پوشش قراردادی بیمه سلامت در حوزه‌های مختلف، اما این استان در حوزه نازایی با چالش‌هایی روبرور است.

 محسن عزیزی گفت: انعقاد با مراکز ناباروی در دستور کار بیمه سلامت است اگرچه در این حوزه ۲ پزشک متخصص بخش خصوصی در استان فعال است که طرف قرارداد با بیمه سلامت استان نیستند.

 سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود دعوت‌ از این ۲ پزشک، تاکنون با بیمه سلامت استان همکاری نکرده اند البته نظام پزشکی می‌تواند پروانه کار آن‌ها را در زمان مشخص تمدید نکند.

وی با اشاره به چالش دیگر بیمه سلامت در استان گفت: فرهنگی عمومی چگونگی استفاده از بیمه سلامت است که شاید برخی ها به دلیل برخوردار نبودن از خدمات بیمه، فقر و مشکلات مالی از بیمه‌های دیگران استفاده می‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان پوشش بیمه رایگان پنج دهک اول افراد جامعه را از برنامه‌های این سازمان دانست و اضافه کرد: دهک‌های ۶ تا ۹ را با ارایه تخفیف‌های بیشتری خدمات بیمه‌ای برای آن‌ها ارایه می‌شود.

عزیزی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان را ۵۲۰ هزار نفر برشمرد و ادامه داد: ۱۴ هزار نفر روستایی و عشایری بوده و حدود ۲۰۰ هزار نفر عضو صندوق‌های کارمندی و سایر اقشار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.