صدور مجوز‌های بهداشتی برای محصولات دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از صدور مجوز‌های بهداشتی برای محصولات دو کارخانه دانش بنیان در استان خبر داد.

رضا محمدی اظهار داشت: با تسهیل صدور مجوز‌های بهداشتی برای فعالیت واحد‌های دانش بنیان، امسال یک واحد دانش بنیان تولید محصولات ضدعفونی کننده سطوح و ضدعفونی کننده سبزیجات خوارکی موفق به دریافت مجوز‌های بهداشتی از معاونت غذا و دارو استان شد.

وی افزود: همچنین یک واحد دانش بنیان دیگر در تولید محصولات غذایی بر پایه غلات در چهارمحال و بختیاری در آستانه دریافت مجوز‌های بهداشتی برای شروع تولید است.

محمدی اضافه کرد: صدور مجوز‌های بهداشتی برای این واحد‌های فعال در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی، رونق تولید و اشتغالزایی در استان را به دنبال دارد.


بیشتر بخوانید


وی در تشریح مراحل دریافت مجوز‌های بهداشتی گفت: شرکت‌های دانش بنیان پس از ثبت درخواست در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بدون نوبت مورد بازدید ناظران اداره نظارت بر مواد غذایی قرار گرفته و پس از تایید استاندار‌های مورد نیاز پروانه مسئول فنی واحد تولیدی، پروانه بهره برداری و پروانه بهداشتی ساخت صادر می‌شود.

وی یادآور شد: پس از شروع فعالیت واحد تولیدی بازدید یهای سرزده بر اساس نمره ارزشیابی PRPS انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به تسهیل امور مرتبط با واحد و کارخانجات دانش بنیان در بدو شروع فعالیت این واحدها، دارا بودن حداقل فضای فیزیکی اختصاص یافته از شرکت پارک علم و فناوری و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه‌های همکار مورد تایید وزارت بهداشت به مدت یک تا دو سال تا فراهم شدن احداث آزمایشگاه در واحد مربوطه مورد موافقت قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار