وزیر امور اقتصادی و امور دارایی:

بزودی شعبه صرافی بانک ملی در لرستان شروع به کار می‌کند

خاندوزی گفت: برای حل مشکلات فقدان صرافی برای فعالان اقتصادی در لرستان بنا شد شعبه صرافی بانک ملی ایران بزودی در لرستان شروع بکار کند.

 سید احسان خاندوزی زاده، وزیر امور اقتصادی و امور دارایی روز شنبه در سفر به استان لرستان و در جریان بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی استان لرستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از درخواست‌های فعالان اقتصادی لرستان این بود که علی رغم داشتن ظرفیت‌های لازم، اما این استان فاقد بورس منطقه‌ای است.

وی با اشاره به حل و فصل برخی ابهامات حوزه مالیاتی در لرستان افزود: بنا شد توسط سازمان بورس و شورای عالی بورس مصوبه‌ای صورت گیرد که استان لرستان بتواند به شکل مستقل، مسایل بازار سرمایه را دنبال کند.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی و مرغداران استان تاکید کرد: یکی از مشکلات بازگشت بخشی از تسهیلات بود که بعلت شرایط نامساعد حوزه کشاورزی مسائلی در این حوزه ایجاد کرده است.

خاندوزی زاده یادآور شد: در این راستا با همکاری بانک کشاورزی مقرر شد پس از معرفی مرغدارانی که دچار مشکل شده اند، استمهال تسهیلات برای آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به برخی موانع تامین مالی پروژه‌های استان لرستان اضافه کرد: همچنین قرار است از طریق تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ رسیدگی به این مشکلات با سرعت بیشتری دنبال تا قبل از رسیدن به فصل سرد سال، تخصیص تسهیلات انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی در خصوص احیای بنگاه‌های نیمه تعطیل لرستان نیز گفت: مسایل مربوط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باید به شکل ویژه و پرونده به پرونده حل و فصل شوند، همان اتفاقی که در حوزه نساجی بروجرد اتفاق افتاد.

خاندوزی زاده افزود: امیدواریم در مورد لاستیک سازی نیز بزودی با مشارکت گروه بارز مشکلات حل و فصل شود.

وزیر امور اقتصادی و امور دارایی روز شنبه همزمان با سومین روز از هفته دولت به استان لرستان سفر داشتند که در این سفر یکروزه علاوه بر بازدید و افتتاح طرح‌های صنعتی با فعالان اقتصادی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی جلسه داشتند.

دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده که امسال در این هفته بهره برداری از یکهزار طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و خدماتی به ارزش بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد ریال در لرستان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.