وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی بودجه مرمت اماکن تاریخی در دولت سیزدهم

ضرغامی گفت: بودجه مرمت آثار و ابنیه تاریخی در دولت سیزدهم ۵۰ درصد افزایش یافت، با این حال حفظ اماکن تاریخی نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی است.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در سفر خود به کردستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های گردشگری این استان  اظهار کرد: با وجود افزایش ٥٠ درصدی بودجه مرمت در دولت مردمی، به دلیل کسرت ابنیه تاریخی که فقط ٣٥ هزار بنای ثبت شده ملی است، اعتباراتی که برای این بخش در نظر گرفته می‌شود کفایت مرمت این بنا‌های تاریخی را نمی‌کند.

او با بیان اینکه برای مرمت بنا‌های تاریخی، راه‌های مختلفی از جمله مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، افزود: صندوق احیا و توسعه این وزارتخانه، با ماموریت تسریع در این حوزه، بنا‌های تاریخی را بعد از مزایده در اختیار کسانی که اهلیت دارند قرار خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این افراد، بنا‌های تاریخی را پس از مرمت در اختیار ما قرار داده و با کاربری‌های تعریف شده در یک زمان مشخصی در اختیار سرمایه گذار قرار داده خواهد شد.

او اظهار کرد: در زمینه مرمت، طرح‌های دیگری متناسب با وضعیت استان‌ها در نظر گرفته‌ایم و نهاد‌های عمومی در این زمینه همکاری خوبی با ما دارند.
ضرغامی یادآور شد: براساس قانون دستگاه‌های دولتی که از بنا‌های تاریخی استفاده می‌کنند موظف هستند از بودجه خود، تحت نظر ما کار‌های مرمت را انجام دهند و ما ابن کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

او افزود: عقب ماندگی در حوزه مرمت داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، از راه‌های مختلف در حال جبران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.