یک کشته و ۴۶ زخمی در انفجار پمپ بنزین نزدیک پایتخت رومانی

وزارت بهداشت رومانی از مجروح شدن ۴۶ نفر و کشته شدن یک نفر در رشته انفجاری در یک پمپ بنزین در حدود ۱۳ کیلومتری پایتخت این کشور خبر داد.

وزارت بهداشت رومانی از مجروح شدن ۴۶ نفر و کشته شدن یک نفر در یک رشته انفجار شامگاه شنبه در یک پمپ بنزین در استان جامبوویکا واقع در حدود ۱۳ کیلومتری بخارست، پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور رومانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جلسه اضطراری به ریاست مارسل کولاچو، نخست وزیر این کشور برگزار شد.

کولاچو اعلام کرد که رومانی تصمیم به فعال کردن سازوکار اروپایی برای حمایت از غیرنظامیان گرفته است و خاطرنشان کرد که بخارست چهار مجروح در این انفجار‌ها را برای درمان به ایتالیا و بلژیک می‌فرستد.

کولاکو در اظهارات خود در جمع خبرنگاران پس از نشست در وزارت کشور با بیان اینکه سازوکار حفاظت مدنی اروپا فعال شده است، گفت: احتمال انتقال ۴ مصدوم شب آینده به ایتالیا و بلژیک وجود دارد.

کولاچو تاکید کرد که دولت او به دنبال نجات هر چه بیشتر جان افراد است و به ارائه اطلاعات عمومی در مورد تحولات ادامه خواهد داد. در همین حال بازرسی کل رومانی برای شرایط اضطراری اعلام کرد که آتش سوزی دیگری در یک انبار پلاستیک در نزدیکی یک کارخانه اسلحه سازی در این کشور رخ داده است؛ در همان منطقه‌ای که انفجار رخ داده است.

بازرسی اعلام کرد که از حضور قربانیان در این آتش سوزی اطلاعی در دست نیست. آتش نشانان تایید کردند که ارتباطی بین این آتش سوزی و انفجاری که در پمپ بنزین رخ داده است وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار