خدمت‌رسانی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به اربعینی‌های قم

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام آمادگی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به مرز‌های کشور عراق گفت: به منظور هماهنگی بهتر و جلوگیری از ازدحام، زائران پیش از اقدام به خرید بلیت درپایانه مرکزی قم، با سامانه ۱۴۱ تماس گیرند.

محمد پورتیموری، سرپرست این اداره کل از آمادگی کامل برای ارائه خدمات موضوعه و تامین ایمنی و تسهیل سفر‌های اربعین حسینی دراستان قم خبرداد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: در برنامه‌ای زمان‌مند که از دو ماه گذشته آغاز شد، نسبت به آماده‌سازی راه‌ها از سویی و تامین ناوگان عمومی سفر‌های اربعین و تمهیدات جانبی آن، از سویی دیگر اقدام شد.

پور تیموری عنوان کرد: به منظور تامین ایمنی و تسهیل سفر‌های اربعین، اقداماتی درقالب بهسازی راه‌ها، تعمیر و نصب تجهیزات ایمنی از جمله تابلو‌های ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی، سامانه روشنایی، گاردریل، اجرای خط کشی، ارتقا کمی و کیفی سامانه‌های نظارت تصویری و کنترل جاده‌ای از جمله تردد شمار، توزین بار در حال حرکت، تابلو‌های پیام متغیر، آرام‌سازی و اجرای خاکریز‌های حائل اجسام صلب در سطح محور‌های مواصلاتی استان عملیاتی شده است.

او ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات رفاهی بهداشتی همانند نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی به زائران گرامی، ۷ راهدارخانه در طول راه‌های استان تجهیز شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، استقرار اکیپ‌های راهداری درطول راه‌های استان در ایام اربعین را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: ۷۰ نفر عوامل اجرایی ضمن بهره‌مندی از ۶۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری ضمن استقرار دراماکن معرف و گشت‌زنی درطول راه‌ها، نسبت به تامین ایمنی سفر‌ها اقدام می‌کنند.

پورتیموری به آماده‌سازی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرز‌های سه‌گانه با کشور عراق پرداخت و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی، فروش بلیت تنها به صورت روزانه و درپایانه مرکزی کوثر شهرستان قم صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: کاربران به منظور هماهنگی بهتر و عدم ازدحام، قبل از مراجعه به پایانه و اقدام به تهیه و خرید بلیت اتوبوس، به سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مراجعه و از آخرین وضعیت پایانه اطلاع پیدا کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با یادآوری این مهم که در تمامی اوقات شبانه روز ناظرین و کارشناسان این اداره کل ضمن استقرار در پایانه‌ها و ایستگاه‌های کنترل دروازه‌ای در طول راه‌های استان، آماده پاسخگویی به مراجعات و رسیدگی به شکایات زائران و دیگر کاربران هستند، گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و تلفن ثابت ۳۰۰۰۱۴۱ نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات و ثبت شکایات و انتقادات کاربران گرامی هستند.

پورتیموری در خصوص دیگر اقدامات مرتبط با سفر‌های اربعین حسینی عنوان کرد: با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد مرکزی ساماندهی سفر‌های اربعین، به‌زودی دواکیپ از کارشناسان اداره کل متبوع جهت همراهی در ساماندهی نحوه ارائه خدمات ایاب و ذهاب زائران به مرز مهران اعزام خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم آماده باش چند دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع، جهت اعزام به مرز مهران را از دیگر تمهیدات این اداره کل دانست و یادآور شد: اولویت نخست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و به تبع آن ادارات کل استانی، در ایام سفر‌های اربعین حسینی تامین ایمنی سفر‌ها و ارائه خدمات مطلوب به زائران است.

پورتیموری تشدید نظارت‌ها بر نحوه ارائه خدمات در اماکن خدماتی بین راهی را از دیگر اقدامات مستمر در ایام سفر‌های اربعین برشمرد و تصریح کرد: در قالب کمیته نظارت استانی که متشکل از نمایندگان ادارات کل علوم پزشکی، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی مجتمع‌های بین راهی است نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات (نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های عمومی، محوطه‌های بیرونی و غیره) دراماکن خدماتی بین راهی اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.