۷۲ پرونده قاچاق به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال در قم تشکیل شد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای امسال تا پایان مردادماه پنج هزار و ۱۳۱ مورد بازرسی در راستای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح استان داشته‌اند که از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش ۱۰۸میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال شده‌است.

سیاوش فولادی وندا  با اشاره به این که طرح‌های نظارتی مقابله با قاچاق طی سال جاری در استان قم تشدید شده‌است،گفت: تمامی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این مدت برای رسیدگی سریع قانونی، در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفته‌است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: در همین رابطه آمار بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل شده نیز ۵۱ درصد افزایش داشته‌است که این موضوع نیز نشان از جدیت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای مقابله با قاچاق در قم دارد.

او ادامه داد: در این راستا، کالا‌هایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده دامی، کاغذ، کالا‌های الکترونیکی، تعهدات ارزی ایفا نشده و تلفن همراه کشف و ضبط گردیده‌است.

فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۷۹۵ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۱۷۳ گشت مشترک با سایر دستگاه‌‎‌های نظارتی استان برگزار نموده‌‎اند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.

برچسب ها: صنعت ومعدن قم ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار