هفته دولت فرصتی برای امیدآفرینی در جامعه است/ راه‌اندازی ۱۰ کوره سفالگری در سراوان

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: هفته دولت فرصتی ویژه برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و امیدآفرینی در جامعه است.


علیرضا جلالزایی  با بیان اینکه هفته دولت فرصتی ویژه برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و امیدآفرینی در جامعه است، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی ارزشمند است تا مسوولان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه را تببین کنند.

وی افزود: همزمان با هفته دولت امسال در حوزه معاونت صنایع‌دستی ۱۰ کوره سفالگری اهدایی از سازمان یونیدو در روستای کلپورگان سراوان و کارگاه حصیربافی شهرستان فنوج با همکاری امور دهیاری با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

این مقام مسوول افتتاح ۲ کارگاه خامه دوزی جلاف و هوشمند در شهرستان نیمروز با اعتبار شخصی بیش از ۲ میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ادامه داد: کلنگ زنی و احداث بازارچه سنتی در تالاب لیپار با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی در ادامه به بیان پیشرفت و دستاوردها در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: بهسازی و ساخت ساختمان، محوطه سازی و اجرای طرح حفاظتی آبراهه و نقش برجسته‌های کوه خواجه در شهرستان هامون با اعتبار ۴۱۸ میلیارد ریال، آغاز حفاری بخشی از منطقه حوضدار تپه شماره ۲۶ در شهرستان هامون با اعتبار استانی ۱۴۰۰میلیون ریال، آغاز حفاری منطقه چگردک در شهرستان دلگان با اعتبار استانی ۹۰۰میلیون ریال از مهمترین برنامه‌های این معاونت در طول هفته دولت به شمار می‌رود.

جلالزایی به روایت پیشرفت برنامه های هفته دولت در حوزه معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری پرداخت و بیان کرد: افتتاح‌ چهار واحد بوم گردی در سطح استان در شهرستان هامون، زابل روستای کرباسک، ۲ واحد در چابهار روستای رمین از جمله برنامه های در طول هفته دولت است.

وی تصریح کرد: افتتاح بوم‌گردی چیکو توسط بخش خصوصی به مساحت ۲۵۰۰متر مربع با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال، افتتاح یک‌ مجتمع گردشگری در شهرستان زاهدان بلوار سرداران شهید به متراژ چهار هزار و ۸۴۸متر مربع با اعتبار ۳۷۰میلیارد ریال، افتتاح بخش تاسیسات اقامتی، مجتمع گردشگری شهرستان تفتان به متراژ ۶۰هزار متر مربع با اعتبار ۱۸۵میلیارد ریال، افتتاح یک مجتمع پذیرایی در شهرستان زابل به متراژ ۱۳هزار متر مربع با اعتبار ۳۵۸میلیارد ریال افتتاح یک خانه مسافر در شهرستان چابهار لیپار به مساحت ۲۲۰متر مربع با اعتبار۴۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان در هفته دولت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار