انتقاد صدراعظم آلمان از وضعیت اقتصادی این کشور

صدراعظم آلمان اقتصاد این کشور را وابسته به صادرات دانست.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، در مصاحبه با یک نشریه  باواریایی گفت: وضعیت کنونی اقتصادی در آلمان رضایت‌بخش نیست و اتکای آلمان به صادرات به این معنی است که به طور قابل توجهی تحت تاثیر رکود کلی در اقتصاد جهان قرار گرفته است.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: زمانی که اقتصاد جهانی ضعیف می‌شود، ما آن را به شدت احساس می‌کنیم. اما عکس آن نیز صدق می‌کند، اگر اقتصاد جهانی دوباره رشد کند، ما نیز سود می‌بریم.

صدراعظم آلمان با بیان این که نسبت به دورنمای اقتصادی آلمان خوش‌بین است، گفت: آلمان بهترین پیش نیاز‌ها را دارد تا اطمینان حاصل کند که ما هنوز در ده، ۲۰ و ۳۰ سال دیگر در لیگ برتر از نظر فنی بازی خواهیم کرد.

اولاف شولتس همچنین تاکید کرد: فکر نمی‌کند اتحادیه اروپا تمایل داشته باشد بهای بیشتری بپردازد و افزود: در حال حاضر به دلیل تلاش برای کاهش پیامد‌های بیماری همه گیر کووید-۱۹ و به تازگی هم برای جلوگیری از تأثیر تحریم‌های مرتبط با اوکراین بر روسیه که منجر به افزایش قیمت انرژی شده است، بدهی آلمان افزایش یافته است.

از فوریه سال گذشته که روسیه حملات خود به اوکراین را آغاز کرده، اتحادیه اروپا ۱۱ دور تحریم بر این کشور اعمال کرده است. در حالی که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه مدعی شد که تحریم‌ها «تأثیرات سخت و ملموس بر اقتصاد روسیه دارند»، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی روسیه در سال جاری ۰.۷ درصد بوده و در سال آینده میلادی هم تا ۱.۳ درصد ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که منطقه یورو در اوایل سال جاری داوطلبانه خود از روسیه جدا کرد که بزرگترین تامین کننده انرژی خارجی ین منطقه محسوب می‌شود، و از همین رو وارد رکود شد.

بانک جهانی هم در گزارشی اعلام کرد : با بحران انرژی که تولید صنعتی آلمان را فلج کرد، روسیه در سال گذشته از آلمان پیشی گرفت و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار