صدور ۱۹ هزار و ۱۷۸ مجوز کسب و کار در سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان از ابتدای راه‌اندازی سامانه ملی مجوز‌های کشور تا پایان مرداد ماه امسال ۱۹هزار و۱۷۸ مجوز کسب و کار صادر شده است.


 عباسعلی رضایی   با اشاره به خدمات ارائه شده در درگاه ملی مجوز‌های کشور به متقاضیان مجوز اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان از ابتدای راه‌اندازی سامانه تا پایان مرداد ماه سال جاری، تعداد ۳۹۷۲۲ عنوان مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها درخواست شده است که از این تعداد، درخواست‌هایی که منجربه صدور شده و برابر با ۱۹۱۷۸ بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی سیستان و بلوچستان افزود: درگاه ملی مجوز‌ها به منظور تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار کشور اجرایی شده است و برخی شروط ناهنجار در فرآیند صدور مجوز‌ها حذف شده و شاهد تسهیل روند صدور مجوز‌ها هستیم. مجوز‌های جدید کسب وکار بدون حضور و بدون کاغذ از طریق درگاه ملی مجوز‌ها mojavez.ir به صورت فایل الکترونیک صادر می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: دستگاه‌ها موظف هستند در بازه زمانی مشخص شده در درگاه ملی مجوز‌ها به متقاضیان پاسخ دهند و فقط در صورتی درخواست متقاضی را رد می‌کنند که یکی از شرایط مصوب در درگاه ملی مجوز‌ها را نداشته باشند، اعتبار مجوز‌های جدید کسب و کار، به شناسه یکتا (QRCODE) صادره از درگاه است، تمام مجوز‌های جدید کسب وکار، در هرلحظه با گوشی قابل استعلام هستند.

رضایی اضافه کرد: مطالبه شرط، مدرک یا هزینه‌ای اضافه از آنچه در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شده از متقاضی مجوز و همچنین مطالبه مجوز کاغذی از شخصی که شناسه یکتا دارد و نامش در بانک اطلاعات کسب و کارهاست، جرم است و حداقل ۶ ماه حبس دارد.

وی گفت: دستگاه باید مجوز هر متقاضی دارای شرایط را در زمان اعلام شده بدون بهانه صادر کنند و در غیر این صورت متقاضیان می‌توانند در قسمت مخصوص، به ثبت شکایت اقدام کنند. در این راستا شعبه ویژه پیگیری تخلفات صدور مجوز‌های کسب و کار نیز در دستگاه قضایی استان ایجاد شده است.

وی گفت: فراخواندن حضوری متقاضی مجوز برای تحویل مدارک، صادر نکردن مجوز به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، حدود صنفی، فاصله یا هر بهانه دیگری که در درگاه ملی مجوز‌ها ذکر نشده است، رد درخواست متقاضی بدون ارائه دلیل، تحویل کاغذ استعلام از سایر ادارات به متقاضی مجوز و ثبت نام از متقاضی دریافت مجوز خارج از درگاه ملی مجوز‌ها نیز تخلف محسوب شده و با اعلام درگاه ملی مجوزها، متخلفان تحت پیگرد از طریق سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار