سوق دادن تسهیلات تبصره ۱۸ به سمت تولید مولد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه یکی از تکالیفی که در قوانین بودجه و سنوات گذشته همواره مطرح بوده را بحث تسهیلات تکلیفی برای ایجاد اشتغال به واحد‌های مختلف تولیدی، خدماتی، گردشگری و کشاوری عنوان کرد.

رشیدی اقدم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به شعار سال «مهارم تورم و رشد تولید» و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، گفت : تسهیلات باید به سمت بخش‌های مولد سوق داده شود تا منجر به تورم نشود.

وی گفت: در این راستا با حساسیت زیاد، سه هزار طرح اشتغالزا در سطح استان که از محل تبصره ۱۸ تسهیلات دریافت کرده بودند، طبقه‌بندی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: در تلاش هستیم سهم بیشتری از این اعتبارات را برای استان بگیرم، حتی آمادگی این را داریم که منابع استان‌های دیگر که نتوانستند جذب کنند را به‌سرعت جذب و به واحد‌های استان برای شکوفایی بیشتر حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری تزریق کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت اقتصاد ودارایی و شخص وزیر است که به عنوان اولویت نخست فعالیت‌ها به مدیران استانی ابلاغ کرده است.

این مسئول با بیان اینکه ۱۰۸ همت برای وجوه حاصل از فروش دارایی‌های تملیکی پیش‌بینی شده اظهار کرد: طی ابلاغیه جدید تمام وجوه دریافتی باید در بخش سرمایه‌ای هزینه شود و یک ریال وجوه به بخش‌های هزینه‌ای همچون پاداش‌های پایان خدمت اختصاص نیافته است.

رشیدی اقدم با اشاره به فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گفت: هدف از این طرح این است که املاک بی استفاده ادارات شامل ساختمان‌ها و زمین‌های دولتی با دریافت مجوز از اداره دارایی به فروش برسند و ۵۰ درصد پول آن برای بازسازی سایر ساختمان‌ها یا هزینه‌های جاری همان اداره صرف می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲ دستگاه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش به طور کامل پول فروش املاک خود را دریافت خواهند کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.