ضرورت ایجاد فضای اربعین حسینی در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اصناف و بازاریان با همت مسئولان باید فضای اربعین حسینی را در استان ایجاد نمایند تا افرادی که توفیق حضور در این سفر معنوی برایشان فراهم نشده است، از حس و حال اربعین بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در کلاس معارف و بررسی مشکالت اصناف که در محل مصلی امام‌خمینی (ره) به میزبانی اتحادیه کیف و کفش این شهرستان، برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان اقتصادی استان با عنایت و جدیت در تمامی جلسات و نشست‌ها حضور به عمل می‌رسانند تا مسائل و مطالبات همه اقشار را بشنوند و برای حل آن‌ها اقدام نمایند که این اقدامات آثار و نتایج خود را در برنامه ریزی‌ها و تصمیمات جریان ساز تاثیر گذار خواهد بود و موجب ایجاد انس، الفت، صمیمیت و وحدت بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی، افزود: فرصت زیارت پیاده حرم سیدالشهدا (ع) که در سال‌های اخیر به وجود آمده به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک معجزه الهی است که دست یاریگر خداوند را در این حرکت می‌توان دید.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام اضافه کرد: این حرکت علاوه بر اینکه دارای بازتاب‌هایی در حوزه بین‌المللی است، بازتاب درون کشوری نیز دارد و به تعبیر حضرت آقا ضامن بقای کشور است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: باید شهر خود را اربعینی و این گفتمان را در حوزه فضای شهری ایجاد کنیم و از فضای بصری شهر گرفته تا رسانه‌های محلی را درگیر این ماجرا نمائیم تا انگیزه سازی اولیه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نقش اصناف و بازاریان در ایجاد انگیزه در بین مردم را مهم و مؤثر خواند و تصریح کرد: باید کاری کرد تا هم کسانی‌که توفیق سفر دارند و هم کسانی‌که توفیق حضور در این‌سفر معنوی نصیبشان نشده است به میدان بیایند و برای مردم انگیزه ایجاد کنند تا اقداماتی را مانند برپایی موکب، پیاده روی اربعین و... را در استان انجام دهند و همه خدماتی که در کربلای معلی و کشور عراق ارائه می‌شود، در موکب‌های ویژه اربعین چهارمحال و بختیاری نیز ارائه شود.

وی با ذکر چند نکته معرفتی، ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه به موضوع کسب اشاره می‌شود، آن هم کسبی که مورد رضایت خداوند باشد چراکه سه چیز باید کسب انسان در این عالم باشد اولی آنکه باور داشته باشیم از خدا هستیم و به خدا بازمی‌گردیم دوم نیز نباید توجه‌خود را به دنیای فانی اختصاص دهیم و به فکر آخرت باشیم تا توشه‌ای برای خود برداریم و سوم دنیا را محل تذکر و امر به معروف و نهی از منکر بدانیم.

گفتنی است؛ کلاس معارف و بررسی مشکالت اصناف در محل مصلی امام‌خمینی (ره) به میزبانی اتحادیه کیف و کفش شهرستان شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، رئیس‌اتاق اصناف شهرستان شهرکرد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل امور مالیاتی استان، رئیس شورای اسلامی شهرکرد، رئیس سازمان صمت استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و اتحادیه کیف و کفش استان برگزار شد.

همچنین در پایان از خدمات شایسته رحمت الله صفری رئیس امور اصناف سازمان صمت استان، با اهدای لوح سپاس و دسته گل تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.